Sunday 18 April 2010

Alhamdullilah, akhirnya penantian untuk conference ICBB 2010, Tokyo berakhir juga …

Tadi minta tolong suami checkkan email di lab sebab rumah baru ni masih belum ada internet…suami call cakap dah dapat email dari WASET…alhamdullilah, shukur pada Allah saya berpeluang present pada conference tu….jadi sekarang ni mesti bersiap sedia supaya final paper conference tu dapat dipublishkan setelah selesai conference tu nanti…harap harap Allah permudahkanlah sebab saya kurang pandai dan dah tak larat nak mencuba untuk publish pada journal; lain….jadi harap sangat dapat la publish terus….saya memang agak l;emah dalam scientific writing….ayat memang tunggang langgang dan saya kurang yakin dengan kemampuan diri….hihi tu la kelemahan saya…..Semoga Allah bukakanlah jalan untuk saya terus berjuang dan tak dilanda kemalasan pada saat saat akhir ini….hanya kuasa Allah yang maha melakukan segala galanya…..

Berita gembira ini saya kongsi bersama suami yang selalu bagi saya semangat, paksa saya buat kerja dan semestinya Dr Ahmad Ramli yang selalu push saya supaya cari international conference dan publish paper……semestinya juga Dr Zairossani, supervisor saya di LGM…dan yang saya tak inform lagi…ayah umi…..

Mungkin bagi ramai research student yang lain publish paper adalah mudah dan mungkin dah 2 atau lebih publish paper….tapi bagi saya yang bersemanagt tapi kurang ambil berat….saya masih belum publish apa apa paper, hanya sekadar proceeding di conference tempatan paling jauh pun Indonesia…Dr Ahmad selalu nasihatkan saya tentang hal ini….kata Dr, paper dan international conference yang akan menaikikkan saham seorang research student, mudah dapat kerja especially dalam bidang akademik, biasiswa pun mudah dapat….tapi itulah saya….rasa sukar untuk lakukannya….moga adik adik yang berniat untuk sambung belajar lagi…..fikir fikirkanlah apa yg kakak tulis ni…untuk sambung belajar perlu tumpu research, kalau blh jgn stop stop tangguh tangguh nanti mood lari dan pentingkan penulisan dan cari peluang conference.

4 comments:

Fith said...

Salam,
klau tak silap,norlin ni wife amir kan?saya 1 batch dgn ur hubby.baru terjumpa ur blog dari blog ina.

salam perkenalan...

Ina said...

woh blk mesia ke norlin! bestnya... nway semoga dipermudahkan semua urusan study norlin n amir. sempga sntiasa bersemangat. btw nk ckp tahniah sbb dh pindah rmh baru n yg plg penting tahniah on ur 2nd pregnancy! bestnyaaa. xlama lg haikal dpt adik la. huhu xsabar nk bg adik kt ihsan jugak. sian dia xde kwn. abg dh xde. tp haih rehat dlu la. dh 2 thn berturut2 pregnant hihi :D

norlin said...

hai Fith...:) aa saya wife amir...rasanya kita pernah jumpa masa kat dalam flight dulu masa nak balik raya kot rasanya...tak ingat sgt dah tapi rasanya pernah jumpa...saya bertambah lagi la rakan blog...salam perkenalan tetrima kasih :)

ina...hihi thank you ina....ihsan kecik lagi biar dapat tido bawak ketiak mama dia lama lama dulu....tula kan ina dah dua tahun berturut turut,alhamdullilah Allah bagi rezeki....kuasa allah semua tu....ihsan makin bulat dan merah ja pipi dia...geram tgk dalam blog ina....
ina doakan lah urusan master noli ni setel ...tak larat dah lama sgt....:)

Anonymous said...

salam norlin.. :D..
bila baca penulisan ni..
dapat bayangkan balik norlin ms zaman kecik2..
:P

-azliza-
http://eizzazulaikha.blogspot.com/

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...