Tuesday 3 March 2015

haikal dan taekwando

Assalamuallaikum

lama tak bercerita pasal anak anak.. :)

haikal anak sulung saya masuk taekwando :)

saya yang beria nak masukkan haikal sebab haikal ni sangat tak duduk diam...jadi dah tak duduk diam sangat mama masukkan dalam taekwando...biar berdisplin sikit dan ikut peraturan...

seni pertahanan diri ni selalunya ada penerapan displin yang tinggi....

teringat masa di mrsm gerik dulu , saya juga masuk taekwando...warming up dia sangatlah meletihkan, 30 minit warming up memang berpeluh lencun.....jadi saya nak haikal pun rasa macam yang saya rasa....rasa peritnya nak bertahan 30 minit non stop warming up tu...kalau tak cekal memang boleh give up... :)

alhamdullilah ketika bercuti di kelantan masa tok ayah sakit...dapat sms dari sekolah irsyad pendaftaran ahli baru taekwando...terus saya call ustaz, untuk maklumkan anak saya berminat tapi minta tangguh hadir kerana bercuti agak lama untuk beri semangat pada tok ayah yang sakit....alhamdullilah ustaz faham...

alhamdullilah dah masuk minggu ke tiga haikal join taekwando.....setiap hari isnin ptg

adik adik haikal...yousuff dan umar pun bercita cita nak masuk taekwando juga....insyaAllah umur 7 tahun mama papa akan beri green light yer :)

minggu ketiga haikal bertaekwando dengan kepiah....katanya tak sempat nak buka simpan...dan ptg tu juga haikal share impiannya untuk naik tali piggang kuning bulan mei ni...gambatte haikal!!!





No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...