Tuesday 3 October 2017

Andai waktu



Andai waktu
sampai menjengah
jiwa keruan

Andai waktu
itu sampai
ke mana lara hati
yang dibawa sedikit cuma
yang ditinggal
ku meronta ingin bersama

Andai waktu ajal itu sampai
Ku takut ya Allah
Ku tahu hidup ini sementara cuma
Yang kekal adalah di sana

Ya Allah
Ku takut dengan seksa NerakaMu
Ku takut dengan ajalku
Ku takut pada azab kuburMu

Ya Allah
dekatkanlah hati ku pada Mu
Peliharalah imanku
Redhailah aku yang hina ini
Ampunkanlah dosa dosa ku

Jadikanlah aku isteri yg baik
yang lembut pada suami,
yang dikasihi dan diredhai suami

Jadikanlah aku anak yang baik
yang sentiasa dalam doa umi ku

Jadikanlah aku ibu yang baik
Yang sentiasa dirindui disusuli doa oleh anak anakku

Jika ajal itu sampai
Aku mahu semua nya berakhir dengan ya Allah.
Aku merayu pada Mu.
Mudahkan sakaratul mautku
tempatkanlah roh ku di taman syurgamu
dengan rahmat dan kasih sayang Mu
aku insan kerdil lagi hina





No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...