Tuesday 5 October 2010

haikal ku sayang

hari ni haikal tak gi sekolah...selsema dan batuk sikit....
pagi tadi saya dan haikal ke klinik ambik ubat....
klinik tu dekat ja dgn rumah ..selalunya saya ke klinik naik basikal...tapi kali ni sebab nak bagi saya banyak berjalan...kami jalan kaki, sambil saya tolak haikal guna basikal kanak kanak yang ada tempat tolak kat belakang tu...
haikal walaupun tak sihat tapi cergas macam org sihat ja...seronok dia dapat berjalan guna basikal kecik dia tu.....haikal kayuh basikal sambil mulut duk pot pet pot pet...tanya itu ini...nasib baik mama haikal ni pun jenis byk cakap jugak...rajin ja melayan ...hihi....

haikal kalau ke klinik...dia dah tau dah mesti nurse bagi termometer dan check suhu badan....selalu bila dah dapat bacaan suhu, haikal akan bagi sendiri termometer tu kat nurse ..."Dozo...."..sambil hulur termometer dan sengih....pastu terus gi kat tempat mainan yg disediakan kat situ....mainan tetap haikal adalah rocking horse yang mengadap tv....kebetulan hari ni cerita ponyo ponyo yg di pasang....memang melayan sungguhla....

dah habis check semua kami pun pulang...ingatkan lps ke klinik saya nak gi kedai beli sayur, jauh sikit dari rumah...tapi saya rasa tak selesa pulak kat perut...

"Haikal kita tak jadi tau pegi Suny mart...mama rasa tak sedap kat perut"...kata saya sambil berjalan balik
"kenapa mama...mama nak beranak dah ke"....toleh ke belakang melihat saya sambil kaki duk kayuh basikal....
"tak lagi la...mama letih ...kita balik rumah terusla..."
tiba tiba bunyi ambulans...
"mama, ambulan nak ambik mama...adik yousuf nak keluar dah ke"
"mana ada...tu ambulans nak ambik org lain la...papa tak dak adik yousuf tak leh keluar lagi"
Haikal stop kayuh, turun basikal...gi kat perut saya..."dame yo!...jgn keluar..papa tak dak ..papa gi sekolah"....ish haikal ni la....macam macam....





No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...