Thursday 12 May 2011

yousuff dah pandai merangkak

sebenarnya dah hampir seminggu lebih yousuff dah boleh merangkak..tapi pelik sikit yousuff ni ...mengesot belum boleh sangat lagi , tapi terus merangkak...dan merangkak pun bukannak sangat tapi lebih pada nak angkat badan sambil merangkak...macam nak terus berdiri...risau saya..

ada sekali tu masa tgh sibuk buat kerja kat komputer tiba tiba dengar yousuff tepuk meja...rupa rupanya dia dah berdiri tepi meja jepun dan tepuk meja guna sebelah tangan, cepat cepat saya ambil dan pegang yousuff takut jatuh...yousuff ni bijak sungguh, langkau habis step step mengesot merangkak terus nak berdiri ni...bahaya tau yousuff jatuh satgi....

dan lagi mengejutkan saya, ada sekali tu yousuff berdiri tepi katil (katil yousuff yg diterbalikkan untuk jadi buai...)...dan yousuff sedang nak panjat katil tu...sebelah kaki dah kat atas palang pertama...Ya Allah memang teerkejut sangat saya time tu...risau sangat takut jatuh...

kalau nak ikutkan perkembangan yousuff memang lain sikit dari haikal...yousuff pandai menjelirkan lidah...masa haikal dulu saya ada ajar tapi haikal tak ikut langsung....untuk yousuff saya tak ajar pun tapi dia jelir sendiri....saya pernah terbaca dulu, mengajar baby menjelirkan lidah dapat meningkatkan IQ bayi....tu yg saya ajar haikal tu masa kecik dulu....hihi

lagi tentang yousuff....masih suka hisap jari...makan nasi 2 kali sehari pagi dan petang...suka tengok abang haikal..pandai hulur kan tangan bila mama buat hulur tangan untuk dukung....moga membesar dengan sihat, cergas dan cerdas anakku...

haikal pula, semakin tinggi...dah besar anak sulung mama ni...
haikal dah boleh hafal surah Al Asr beberapa mingu lepas lagi tapi saya lambat update....sebab sibuk sikit dalam 2 minggu ni saya tak naikkan haikal ke surah baru lagi ...baru tadi saya naikkan ke surah baru...harap haikal ingat...ok ...:)

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...