Thursday 20 October 2011

due date lambat dua minggu..

berdasarkan ultrasound due date baby dijangkakan pada 11 Mei 2012...kalau ikut pengiraan saya 30 april...so sekarang ni ikut yg Doktor tentukan ...11 Mei...haikal dan yousuff dua dua 37 minggu bersalin...kalau kali ni pun sama, saya kena bersedia awal...

NTT hospital..sebelum ni saya ingatkan Entiti hospital...hahaha apalah saya nikan...
tak ramai orang hospital ni, sunyi ja...agak kecil berbanding redcross hospital....bagus juga,,...kalau dulu semasa di Redcross hospital mungkin kedaan yang ramai orang dan masa menunggu yang lama tidak menjadi hal pada saya kerana saya sorang...tapi kali ni bila dah ada yousuff, memang tepatlah pilihan saya untuk check up di NTT hospital...hari rabu lepas ketika check up cuma ada 3 orang ibu yang menunggu, urusan jadi cepat dan mudah....

Yumiko banyak membantu memandangkan nurse tidak boleh berbahasa enggeris langsung...nasib baik Dr masih boleh bertutur sedikit dalam bahasa enggeris, mungkin untuk appointment seterusnya Dr tu akan lebih bersedia untuk bercakap dalam bahasa enggeris...
cara layanan Doktor, baik dan mesra...namun saya lebih suka cara Dr Senoe di Redcross hospital lagi....takpalah, baru first check upkan...

kualiti ultrasound memang tak leh tanding kecanggihan alatan di Redcross hospital....yang bab ni saya sedikit frust...hihi...dulu masa Yousuff memang jelas dan mengikut kata dr senoe, alatan ultrasound di redcross hospital antara yang tercanggih di dunia, memang patutla kulaiti gambarnya bagus....
tapi apa pun....pilihan check up di NTT hospital tetap terbaik untuk saya buat masa ini....
yang penting...kandungan sihat dan kedaan saya juga sihat...alhamdullilah...moga allah beri perlindungan kepada kami...

saya ada bertanyakan pada Doktor tentang kedaan saya yang masih menyusukan Yousuff...Doktor jelaskan yang saya boleh terus menyusukan Yousuff selagi saya tidak merasa sakit pada bahagian perut atau rahim...
dalam hal menyusu ni...saya memang kena banyak sabar dan kuatkan semangat....ternyata menyusu ketika mengandung amatlah meletihkan dan sakit...(sakit pada puting susu)....rasa sayang untuk putuskan susu memandangkan yousuff baru setahun, tambahan pula bukan senang nak putuskan susu, si ibu dan anak bergolak emosinya.....jadi demi Yousuff setakat ini mama cuba tabahkan hati juga...moga badan mama masih mampu memberikan susu buat Yousuff...
buat si kecil di dalam rahim mama....semoga sihat sihat di dalam ...mama makan banyak :) insyaAllah cukup zat untuk kedua dua anak mama...mama doakan yang terbaik untuk kita..

4 comments:

Ina said...

red cross hospital tu government punya kot ye? kalau gomen mmg ramai kan. tp perkhidmatan dia tetap tip top. mana2 pn moga semuanya sesuai utk norlin. ihsan nk putus menyusu dlu dlm 3 bln jugak akhirnya betul2 stop. skrg kalau offer dia minum juga. tp mcm pelik2 malu2. sat je patu xmau dh hihi.

norlin said...

aaa rasanya macam tu kot ina...tapi bayaran dia macam hampir sama ...oklah tak ramai orang senang sikit kalau tak susah jugak yousuff cepat boring asyik nak nangis ja dia....
3 bulan ihsan dulu ambik masa...noli kena satart awalla macam tu..slow slow perkenalkan botol kalau tak terkejut satgi..

mamaeesya said...

dekat gak laa edd kita norlin... hehe... kejap jer norlin dah nak masuk 3.. ingat lagi masa norlin dtg melawat eesya dlm pantang... duk pregnant kat haikal masa tu... :)

LadyBird said...

mcm mana ek nolin.. x phm.. kalau cerai susu, emosi ibu tergolak? mcmn yer?

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...