Thursday 12 December 2013

Mengarang doa

Assalamuallaikum,

Semoga kita sentiasa sihat, ceria dan di bawah petunjuk Allah selalu...
hari ni terlintas di fikiran saya untuk berkongsi tentang

Satu tika dahulu saya pernah terbaca di blog Mariafirdaus (saya tak sempat nak mencari semula entry tersebut di dalam blognya)...penulis blog tersebut mengwar warkan kepada semua pembaca blognya yang berhajat untuk mengirim doa untuk dibacakan di tanah suci mekah, mereka akan menunaikan umrah so jika sesiapa yang ingin mengirim doa perlulah tulis doa mereka dan hantarkan kepada mereka, dan mereka akan bacakan semua doa doa rakan rakan di sana........masa baca blog tu ketika itu, saya rasa sangat pelik bercampur kagum...ada juga idea dan cara sebegini...membacakan doa orang lain di tanah suci pulak tu....tapi masa tu saya rasa malu malu untuk hantarkan doa kerana saya hanyalah silent reader :)....kalaulah ada rakan rakan yang nak ke tanah suci, saya sangat sangat berhajat mengirim  doa yang bertulis untuk dibacakan...dan jika suatu hari nanti saya diizinkan ke tanah suci saya juga ingin lakukan tindakan yang sama, membacakan doa yang ditulis oleh teman teman.....alangkah indah idea tukan. :) ......

Dan kini setelah berbisnes Shaklee hampir 3 bulan lebih, saya sentiasa diingatkan oleh mentor saya untuk spesifikkan doa....spesifikkan doa biar jelas......dan suami saya juga mencadangkan saya menulis doa agar spesifik, dan boleh diulang setiap kali selepas menunaikan solat....alhamdullilah hari ini saya telah pun mengarang doa.... :)

Mari rakan rakan kita mengarang doa, agar petah di lidah, lekat di hati...moga doa kita dimakbulkan Allah. amin.

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...