Tuesday 31 December 2013

Set kesuburan dari shaklee...

Assalamuallaikum

Selamat tahun baru semua...semoga tahun 2014 ni memberi kebahagian dan kejayaan dunia akhirat buat kita.
hari ini saya nak kongsikan Set kesuburan dari Shaklee.
Mungkin ada antara kita yang dah lama kawin tapi masih belum dikurniakan rezeki anak, atau pun dah ada anak pertama tapi dah lama menunggu untuk anak kedua..sabarlah puan puan, rezeki anak tu adalah kuasa dari Allah....kita usaha dan doa sebagai hambanya...insyaAllah lambat atau cepat Allah akan beri apa yang terbaik buat kita....yang penting kita sentiasa di bawah rahmatNya.



Ok untuk Set Kesuburan Shaklee terdiri daripada :

Untuk Isteri
1. GLA- menstabilkan hormon.
2. Vitalea

Untuk Suami
1. Zink
2. Vitamin E

Cara pemakanan GLA dan Vitalea bagi isteri adalah :

Terbahagi kepada 2 Fasa;

Fasa pertama:

1. Makan GLA untuk menstabilkan hormon terlebih dahulu. GLA dimakan 1 biji selepas makan dan 1 biji sebelum tidur .
2. Vitalea pula dimakan sebiji sehari selepas makan.Jangan makan Vitalea dengan minuman berasakan susu.Sebaiknya gunakan air kosong.
3. GLA perlu dimakan setiap hari tanpa miss, ini penting untuk tujuan menstabilkan hormon dan meningkatkan kesuburan.Bagi bulan pertama , makan semasa hari pertama haid hingga period semula.
4. Semasa makan GLA, anda perlu mencatat tarikh datang haid dan bila sepatutnya haid seterusnya datang semula. Selalunya 28 hari bagi normal, so lepas 30 hari jika tak datang haid anda boleh buat UPT test , kalau positive stop makan GLA.

Fasa ke dua:

1. kalau tidak hamil juga, anda perlu kira berapa hari kitar haid anda, Contohnya jika 30 hari. bahagikan 30/2 : 15 hari...InsyaAllah masa subur adalah hari ke 11 hingga 15 , so makan GLA sejak hari pertama haid sehingga sehari sebelum waktu subur, iaitu hari ke 14.hari ke 15 berhenti makan GLA, tapi teruskan makan Vitalea...
2. Anda boleh buat UPT test jika haid anda lewat datang ...mungkin jika lewat seminggu sesuai untukanda buat UPT test.

Cara pemakanan Zink dan Vitamin E untuk suami

1. Makan 1 biji zink complex sebelum makan sarapan, selepas makan tengahhari makan 2 biji vitamin E.
2. Anda perlu ingat zink perlu diambil dalam keadaan perut kosong, jika kita ambil zink dengan makanan berkalsium seperti susu, keju....zink tidakakan diserap oleh badan dan akan disingkirkan begitu sahaja, so rugi jelah kita makan zink complex tu.
3. dan jika kita makan zink bersama roti, cornflake sumber carbohydrate pula, Phytates dalam makanan tersebut akan bergabung dengan zink dan menjadi bentuk yang sukar diserap oleh badan, so ia juga membazir. jadi anda perlu ingat untuk mengambil zink ketika perut kosong.


Berminat untuk menggunakan Set kesuburan boleh hubungi ;
Puan Norlin
SMS 013-9270211
FB: Amir Izzani Norlin

 

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...