Sunday 28 March 2010

teringi n mkn bubur...

ermmm memang teringin nak mkn bubur kacang hijau...

kebetulan kacang hijau yg kak wan bagi ada....rebus pagi tadi...dan sekarang dah siap pun bubur kacang hijau campur lempuk durian...
terubat kerinduan...memang mengidam mkn bubur kacang....
walaupun tak sesedap umi masak tapi tetap jadila bubur tu...haha

bubur kacang hijau ni kegemaran ayah.....bila makanan kegemaranm ayah mesti akan jadi kegemaran saya juga.....
ayah memang suka dgn bubur kacang hijau.....ubi keledek rebus...
jadi bila teringat ayah, saya pun mesti teringat makanan yg ayah suka....dan saya pun terliurla nak makan....
semalam dah mkn ubi keledek rebus....sedapnya....manisnya ja isinya

memang pemakanan saya dan adik beradik byk dipengaruhi oleh corak pemakanan ayah....
makanan ala kampung ja....senang senang ja....kalau sayur ayah suka sayur celur ja ( rebus dalam air yg sikit, rebus kejap ja)...atau pun ulamja.....
ummi cakap senang ja ayah mkn, jadi umi pun senang la....sekarang ni saya mengidam ulam ulam pulak, ulam pucuk tenne, ulam pucuk kari, ulam cekur, ulam petai, ulam pucuk apatah tak tau nama....sedapnya...lemak ja bila mkn ngan nasi cicah budu....balik malaysia nanti siapla....

dua mlm lepas mimpi pasal ayah....mimpi menjerit dalam bilik panggil ayah ajak teman gi kencing....ayah tak dengar saya pun gi bilik ayah, gerak ayah teman gi toilet...haha...tu semua adalah memori masa saya darjah 1 dan 2...nak pegi toilet mlm mlm mesti jerit panggil nama ayah....tak sangka pulak masuk da;lam mimpi saya ketika saya berumur 27 tahun....rasa sebak la pulak teringat kat ayah,.....

saya jarang ucapkan sayang kat ayah umi....mungkin bukan budaya hidup keluarga saya...meluahkan rasa sayang....tapi saya tahu ayah umi tahu yg saya amat amat sayangkan ayah umi...dan ayah umi pun amat amat sayangkan saya.....

buat umi dan ayah, semoga Allah panjang kan umur ayah umi...dikurniakan kesihatan dan kebahagian....dikuatkan iman dan semoga ayah umi sentiasa diredhai Allah....

4 comments:

adzuan aziz said...

bubur kacang tak singgah rumah atas ke kak nolin.heheehhe

norlin said...

haha...dah habis la wan...kak noli pulun semua...lain kali kak noli buat boleh buzz wan andthe geng mkn

Ina said...

ni mengidam ada makna ke ni norlin? hihi. tp syahdu plak baca entry ni. teringat plak mak ayah yg jauh tu huhu

norlin said...

hihi...betul ina mengidam ada makna...

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...