Tuesday 29 November 2011

papa kata yousuff bijak

tajuk...hihi puji anak sendiri...takpalah kan
saya anggap blog ni macam diari, saya coretkan saja apa yg rasa nak coret... :)

malam tadi saya dan anak anak dah tidur lena, yousuff demam...haikal baru baik demam...
papa baru masuk tidur, dalam lena telinga saya tetap peka...jadi seorang ibu macamnila...tidur adalah sekadar tutup mata, tapi telinga terbuka luas...(sapa yg dah jadi ibu sure hampir 100% setujukan)

saya dengar, suami saya gelak kecil sambil kata yousuff bijak....dua kali papa kata yousuff bijak...dalam pejam mata saya angguk...

papa cakap... " tadi yousuff hulur kotak pensil abang haikal, pastu angguk angguk...rupa rupanya yousuff minta papa tolong bukakan kotak pensil tu, nak ambil pensil nak menulis"

dalam hati saya...tertawa......ermmm tulah yousuff...cerdik anak mama ni...

yousuff memang selalu hulurkan sesuatu yg memang tak mampu dibuka pada mama papa...sebagai ingatan mama tulis sikit apa yg terintas di fikiran mama sekarang...

1. Yousuff memang suka makan limau....kalau mula mula dulu dapatja limau yousuff akan terus gigit limau tu dengan kulit kulit limau di makannya...tapi sejak diberitahu tak boleh makan macam tu kena buka dulu kulit limau...yousuff mulai faham, sejak itu dapat limau yousuff akan bawakan pada mama dan minta dibuka...*)

2. Yousuff pernah makan sejenis kek lapis dalam paket paket kecil ....suatu hari papa belikan kek tu buat kali kedua,,,papa belikan barang dapur sekali...dua bungkus plastik barang baang dapur papa letakkan atas meja jepun kat dapur....mama lambat sikit kemas , yousuff yg kemas dulu...dalam plastik tu ada susu, majerin, mee, minyak tepung dan bungkusan kek lapis tu....yousuff kenal bungkusan kek tu, terus ambik dan hulurkan kat mama minta tolong buka...:)

3. yousuff juga pernah sekali makan coklat Dars...kotak merah...suatu hari papa beli kari jepun kat micc, bentuk kari tu macam coklat , kotak macam coklat dars warna merah...yousuff ambil kotak tu dan bagi kat mama...mama tahu yousuff ingatkan tu coklat ,,,lepas bagitahu yousuff tu bukan coklat tapi kari, yousuff angguk macam faham....hihi suka hati mama yousuff faham..

ermmm banyak lagi cerita yousuff....tapi mama kena stop dulu.....yousuff dah lena atas riba sambil menyusu....masih demam anak mama ni...moga cepat sembuh sayang.





4 comments:

sudipVSsenduk said...

seronok tengok anak membesar dengan bijak depan mata kan..

salam kenal..

LadyBird said...

teringin nak kenal haikal dan yusuf..

p/s : nolin.. cube nolin tukar setting comment kepada top up..

nolin cr setting.. kemudian comment.. nolin click pop up.. kmudian nolin save... :)..

nanti kalau kite buakn commen pop up.. stp kali kite tekan komen, page nolin x kan terganggu.. still boleh baca tuk entry lain.. :)

norlin said...

ooo saya try buat za...arigato..blur sikit bab bab ni hihi..kalau tak jadi saya tanya za nanti

norlin said...

salam kenal untuk sudip senduk ...sedapnya masakan dalam blog saudari

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...