Wednesday 30 November 2011

esok check up lagi :)

esok pagi akan ke NTT hospital untuk check up, saya dah ready beberapa soalan tentang tahap kesihatan saya yg agak teruk sejak akhir akhir ni, nak minta ubat selsema dan nak tanya pasal sakit belakang. semoga dapat tengok baby aktif bergerak.
esok juga keputusan pemereksaan untuk beberapa test penting pada check up yg lepas akan dimaklumkan, moga semuanya ok...tak sabar tunggu esok.

bila saya sakit belakang saya teringat kawan kawan saya di USM dulu, saya teringat pada emi yang mengalami masalah slip disc yang teruk, masih terbayang emi sakit sampai pengsan. saya masih ingat emi perlu ditarik guna tilam sebab untuk mengangkatnya hanya akan menambahkan kesakitan... tak boleh naik bas kerana bas sering terhentak menyebabkan emi selesa berjalan kaki di USM, pernah sekali emi naik moto dengan saya, setiap kali nak lintas bonggol kat jalan emi akan ingatkan saya untuk perlahankan moto, itulah pertama kali dan terakhir emi naik moto dengan sayya sebab banyak sakit dari selesa, dalam ambulans pun eminpengsan beberapa kali sebab terhentak bila ambulans bergerak aduih kesiannya emi,.....rupanya begitu jika sakit melibatkan saraf...setiap hentakan kecil memberi kesan yang besar..sekarang saya mulai faham apa yg emi rasa

saya masih ingat suatu petang saya bermain badminton di tepi asrama, emi tengok ja saya main, dia kemudian minta naknmain dengan saya...emi agak pandai main badminton, so kami memang bermain dengan best, esok harinya emi sakit. sehingga masuk hospital, dari tarikh itu emi terpaksa menggunakan kerusi roda kerana sakit untuk berjalan, saya rasa bersalah sebab main badminton dengan emi...berbulan jugala emi berkerusi roda..emi semoga Allah kurniakan kesabaran untuk lalui rasa sakit dan moga Allah hadirkan orang orang yang baik untuk lalui hari hari bersama , kak noli doakan emi berjaya walau di mana


Allah baru uji saraf kaki kiri saya yg terasa sakit bila baring , itupun semasa mengandung saja setakat ni, itupun saya rasa berat sgt untuk lalui, bagaimanala teman teman saya seperti emi, za dan kaklis. mereka memang hebat...

saya juga teringat pada za, teman rapat saya di USM...banyak kenangan dan sesuatu yang saya belajar dari za, untuk coretkan malu pula, sebab za bacakan blog saya ni? ...za seorang yang cekal, semoga Allah hadirkan seorang lelaki yang baik sebagai peneman hidup za...dikurniakan kebahagian dunia akhirat amin.


2 comments:

LadyBird said...

ameeennnnn :D...

teringat sal emi.. :).. dh lama x dgr kabar sal emi.. ami dah kawin.. alhamdulillah :)

norlin said...

ya ka za alhamdullilah...kita kenalka husband emi...

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...