Tuesday 26 November 2013

Istimewanya bisnes Shaklee?


Mengapa bisnes Shaklee best???


1.    Mendekatkan diri pada yang Esa, Kebergantungan sepenuhnya pada Allah SWT , dididik untuk memaksimumkan amalan rohani, tahajud, solat di awal waktu, solat dhuha, membaca Al Quran, zikir. Bagi saya kalau tak dapat apa apa keuntungan wang ringgit dari bisnes Shaklee pun tak apa kerana saya dapat sesuatu yang lebihhhhh bernilai dari itu. Group Shaklee umpama usrah kecil yang selalu menyuntik rasa kehambaan pada illahi, usaha mencari rezeki dalam rahmat Allah. Alhamdulilah. J

2.    Bisnes Shaklee memberi ruang untuk saya mencari ilmu dengan tekun dan sungguh sungguh. Sebagai seorang ibu, rasanya mencari ilmu tentang pemakanan, kesihatan diri suami dan anak anak adalah sesuatu yang sering kita lakukan kadang kadang tanpa kita sedar. Anak demam, kita google di internet cara sesuai mengurangkan panas,bila suami pula sakit perut…kita cari info tentang puncanya dan cara cara penyedian ramuan ramuan tradisi dari halia atau bawang putih misalnya untuk diberi pada suami agar melegakan sikit rasa kurang selesa, dan apabila diri sendiri yang sakit sakit badan bila terlalu letih uruskan rumah tangga, kita jugalah yang mencari info apakah vitamin sesuai untuk maksimumkan tahap kesihatan kita agar dapat lakukan kerja sebaiknya untuk suami dan anak…ilmu tentang pemakanan kesihatan ini kita terokai tanpa kita sedar, so kalau dah alang alang kita membaca, mendalaminya lebih baik kita terus berkongsi secara aktif info info ini, dan join Shaklee adalah ruang terbaik anda mencari, selami dan seterusnya berkongsi ilmu yang anda perolehi…..bermakna sangat join Shaklee dari segi menambahkan ilmu, trust me J


3.    Bisnes Shaklee mudah dan sesuai untuk semua…..betul, memang sangat sesuai untuk semua peringkat umur, lelaki atau wanita…samada yang bekerja atau tak berkerja, suri rumah tangga seperti saya lagilah sesuai…..
Bagi saya seorang surirumah dengan 3 orang hero kecil yang lasak, bisnes Shaklee antara yang mudah jika dibandingkan dengan bisnes berasaskan makanan, menjahit atau menjual pakaian dan beg…bayangkan kalau saya jual kek, jenuhla nak berebut dengan 3 hero saya yang memang suka tolong saya buat kek (yousuff anak no dua saya memang suka minta mamanya buat kek)….nak buat kek untuk makan sendiri pun dah kelam kabut inikan pula nak buat jual tak mungkin bagi saya…..dan nak jual baju atau beg, saya kurang pandai berfesyen…dan tak mungkin rumah saya penuh dengan stok pakaian dan baju, lagila penuh berselerak rumah ni….

Dan paling mudah, sesuai bagi saya adalah Shaklee….kongsikan info di internet, order online pada Shaklee, dan Shaklee yang akan bungkus dan hantarkan barang order kepada pembeli…semuanya di hujung jari tanpa saya perlu simpan stok, tanpa perlu saya bungkus dan pos….sangat mudah kan?

4.    Bisnes Shaklee sentiasa memberi bimbingan, kita akan ada mentor  yang akan sentiasa ikuti perkembangan kita, beri tunjuk ajar, akan beri idea untuk kita bertindak, mentor dan secret group akan sentiasa naikkan semangat kita untuk terus berjuang dalam Shaklee ( Yer, mudah mudah pun kena berjuang juga, bukanlah boleh goyang kaki)..semuanya akan dibimbing dan dipantau secara online, so anda tak perlulah hadiri meeting semuanya anda boleh lakukan sambil anda lakukan aktiviti harian…contohnya sambil memasak, sambil tidurkan anak, sambil susukan anak….tak perlu secara formal. Alhamdullilah saya di bawah group yang sangat best, mentor yang sangat mengujakan….saya pernah juga terbaca ada ahli yang tersilap pilih group, mentornya kurang aktif, jadi ahli ahlinya pun kurang inspirasi….sampai jadi isu nak keluar tukar group lain…..sebab tu lah berhati hati pilih group dan pilihlah group yang anda yakini…silakan ke group kami insyaAllah anda akan puas hati , belajar dari orang yang dah berjaya dalam Shaklee sangat bermakna, insyaAllah.

5.    Tips tips berniaga sentiasa diberikan secara berterusan. Saya pernah terfikir segala tips dan petua yang disampaikan dalam group sebenarnya bukan hanya sesuai untuk Shaklee semata mata, malah ianya sesuai digunapakai untuk semua jenis bisness. Join Shaklee sebagai ahli RM 65.00 seumur hidup umpama anda mendaftarkan diri ke kelas usahawan. Beruntungnya, kerana jika ke kelas usahawan anda habis beratus untuk hanya kelas satu hari, tapi dengan Shaklee setiap hari anda disuntik dengan semangat keusahawanan. ( saya tak lah kata kursus keusahawanan tak bagus, cuma dengan Shaklee ianya bagaikan kursus keusahawanan yang berterusan, ianya penting terutamanya bila kita berada dalam keadaan berputus asa atau malas)

6.    Sesuai untuk yang baru berjinak dengan berniaga. Perniagaan adalah 9/10 dari punca rezeki….jika tak cuba mungkin kita pun ragu ragu..dan bagi yang baru mencuba, banyak sangat yang perlu kita pelajari terutamanya bisnes online. Seperti saya, terlalu banyak benda benda online yang saya kurang mengerti, alhamdullilah dengan Shaklee saya terbimbing…dan ketika ada masalah mentor saya akan cuba selesaikan.

7.    Keyakinan tinggi pada mutu produk Shaklee. Menjual sesuatu berteraskan keyakinan sangatlah penting. Bila kita dah cuba dan tahu hasilnya kita akan jadi lebih yakin. Antara sebab bisness Shaklee ni best adalah kerana Shaklee tu sendiri, produknya bukan calang calang, Shaklee telah bertapak sejak 1956 lagi, pengasasnya Dr Shaklee juga seorang saintis hebat, yang memainkan peranan penting dalam penerokaan vitamin sejak 1915. Kini Shaklee mempunyai kepakaran dan teknologi yang terkini untuk hasil produk yang bermutu. Produk produk Shaklee banyak yang telah dipatenkan dan sentiasa di bawah piawaian yang ditetapkan. Sangat safe dengan Shaklee, anda boleh lakukan lebih pembacaan tentang Shaklee, tak kenal maka tak cinta org kata J

8.    Pulangan yang lumayan, usaha lebih insyaAllah dapat lebih. Part ni saya banyak lagi nak berusaha, tanamkan azam, ikut tujuk ajar mentor, work hard, pray hard dan perbaikki diri untuk peroleh pendapatan lumayan seperti mentor saya Ainul. Ainul adalah mak Shaklee saya, saya ikuti perkembangannya dah lama….saya masih ingat dulu bonus ainul lebih kurang 8 ribu sebulan, masa tu saya dah start pasang impian nak join Shaklee tapi tak join join juga hihi….sekarang Ainul dah mencapai bonus RM 28 000 untuk Oktober lepas, wah banyakkan!! Semua tu boleh dapat dengan Shaklee….ya Allah ya tuhanku kau permudahkan lah urusan ku, peliharalah kesihatankuu agar aku dapat terus solat dengan sepenuh hati pada Mu…jika rezeki Shaklee ini baik untuk ku, boleh jadikan diri ini lebih baik untuk agamaMu, kau permudahkanlah urusanku untukmencapainya…amin. Ainul adalah inspirasi saya, sedang mengikut usahanya, caranya, semangatnya….anda ingin dapatkan sentuhan dan bimbingan dari Ainul dan mentor mentor lain dalam group kami dipersilakan  J…sama sama kita usaha dan sama sama kita berjaya insyaAllah, yang penting mendapat keredhaan Allah.


Setakat itu dulu perkongsian saya tentang istimewanya bisness Shaklee…jangan tunggu lama untuk join, rugi…modal sangat sikit RM 65.00 , insyaAllah usaha tangga kejayaan…cubalah J


Boleh hubungi saya untuk info lebih lanjut

013-9270211
fb : Amir Izzani Norlin










No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...