Wednesday 6 November 2013

Shaklee (dekatkanlah hatiku pada apa apa yang mendekatkanku pada Mu)


Alhamdullilah saya mahu menulis juga pada satu satunya blog yang tersimpan banyak kenangan untuk saya. Alhamdullilah saya kini merupakan seorang suri rumah sepenuhmasa dan telah hampir dua bulan belajar dan berkongsi tentang Shaklee.

Banyak yang saya belajar dari Shaklee. Shaklee bukan sekadar pengeluar produk makanan tambahan, kesihatan dan kecantikkan yang bersih, berkualiti, “green”, dan unggul malah Shaklee berjaya membentuk kumpulan yang membimbing untuk menjadi insan yang lebih baik.

Mengapa saya pilih Shaklee?

Pada mulanya, saya amat letih menjadi seorang suri rumah, Ya itulah jawapan ikhlas dari saya, saya letih menguruskan rumah tangga, minda yang saya rasakan sempit, kosong, saya rasa sunyi walaupun hakikatnya saya amat sibuk dengan tiga orang hero kecil yang bijak, aktif dan cergas. Namun kadang kadang hati saya rasa kosong, saya perlukan sesuatu agar saya tidak terlalu melayan rasa letih yang mengundang rasa bosan, saya perlukan sesuatu yang dapat menyuntik semangat dan memberi cabaran untuk saya, saya perlukan sesuatu yang dapat mengalihkan rasa letih dan keluhan yang sentiasa memberi ruang untuk syaitan membisikkan yang negative, saya mahukan sesuatu yang muhibah yang dapat memberi ruang untuk diri saya mencipta impian dan belajar  berusaha memburunya.

Saya sering berdoa
“Ya Allah dekatkanlah aku pada apa apa yang boleh mendekatkan aku pada Mu, dekatkanlah aku pada apa apa yang boleh mendisplinkan diriku untuk sentiasa taat dan mencintaiMu, dekatkanlah aku pada apa apa yang boleh memaksaku tika aku malas untuk merinduiMu”

Setelah membaca blog teman saya Ainul yang sekarang merupakan mentor dan mummy Shaklee saya, hati saya sangat sangat terdetik dan terpanggil pada Shaklee.

Saya tertarik kerana Shaklee mengajak saya untuk berdoa pada sang pencipta, Shaklee mengajak saya untuk berharap, merayu, merintih pada yang Maha Pengasih lagi Maha Penyayang, Shaklee meniup semangat untuk saya berazam menginfakkan rezeki yang ada, Shaklee mengingatkan saya untuk berbakti pada ibu bapa, Shaklee menanam rasa cinta pada agama. Ya Allah ampunkanlah segala dosa dosaku kerana lalai padaMu.

Itulah yang menarik saya pada Shaklee, Tika saya berdoa, tika jiwa saya meronta ronta untukNya, Allah datangkan Shaklee untuk saya.  Alhamdullilah kini saya berada dalam group yang tepat, alhamdullilah alhamdullilah alhamdullilah. Ikhlas saya katakan group Shaklee bagaikan group usrah bagi saya..mentor saya bagaikan nakibah untuk saya, Ya Allah dekatkanlah apa apa yang mendekatkanku pada Mu.

Buat teman teman yang mahu dibimbing group Shaklee rahsia alam maya kami insyaAllah mampu membantu. Alhamdullilah sekali lagi, diri yang kosong dengan ilmu bisnes ini juga semakin terisi, semakin berani untuk berniaga, rasa malu tak yakin pada diri mulai hilang dengan motivasi dari mentor yang tak henti, ilmu dan semangat yang ditiup oleh mentor dan rakan rakan group sangat berharga bukan saja untuk bisnes Shaklee semata mata malah untuk apa apa yang dilakukan dalam kehidupan. Buat yang malu untuk berbisnes, tiada ilmu untuk memulakan, Shaklee sangat sangat membantu anda untuk berjinak jinak dalam perniagaan, kita dibimbing berterusan dan yang penting kita juga dibimbing untuk meningkatkan usaha dan iman juga berserah padaNya. Moga Allah beri ruang untuk saya lebih lama bersama Shaklee , berkongsi ilmu, tingkatkan iman, kukuhkan ekonomi dan saling pengaruh mempengaruhi yang baik baik untuk agama islam tercinta. Amin.


No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...