Wednesday 7 July 2010

bungkusan dah sampai

bungkusan dari umi dah sampai...

mcm mcm ada...susu untuk saya, susu haikal, milo papa...mcm mcm la yg tak muat nak angkut masa balik hari tu...dan yang penting juga...baju baju baby masa haikal kecik dulu, barut perut, stokin baby, topi, bantal baby....

lupa saya nak cerita kat blog...jantina baby kedua saya dah tahu...baby boy!....jangkaan saya silap...saya ingatkan girl...nasib baik tak beli apa apa barang baby girl lagi...jadi sepenuhnya la baju baju haikal dulu diperturunkan kat adik nanti...cuma mungkin nak kena beli baju yg tebal, yang pakai kat luar kot..sebab dijangka bersalin bulan 10 dah sejuk dah time tu....dengar cerita dari teman teman, berlapis lapis juga baby pakai baju kalau musim sejuk...ermm jadi bulat la baby nanti....

ubat ubat bersalin dah di bawa masa balik hari tu...byk sungguh su bekalkan ubat ubat kampung...bila saya buka balik saya pun confuse yang mana nak kena makan dulu, nasib baik ada tulis....perlahan lahan ingat kembali pesan su.....

kain barut perut je tak dak lagi....masa bersalin lepas saya guna yang mak bidan buat, memang umi pun guna barut perut yg sama...lps saya bersalin mok cik yea saya pulak bersalin, pas kat dia pulak...pastu mungkin termiss letakkot...tak tau duk mana....
mak bidan cakap nak jahit lain dan pos pada saya....tapi memandangkan kesihatan mak pun dah tak ok...saya buat keputusan nak beli jelah kain barut perut tu.....tapi tak tau lagi nak pilih yg mana....masih duk tgk tgk kat internet yang mana yg ok.....berkenan juga yang ini tapi tak tau la ok ke tak...ina, fith, murni dan wafa pakai yg mana ya...
mungkin juga saya nak beli satu dari maidin...sebab ada rakan saya , kak wan cakap ok juga yg maidin tu....selalu kain barut kita ready 2....jadi satu nak beli yg maidin dan satu lagi belum pasti yg mana....

4 comments:

Fith said...

amboi2,seronoknya dia yer dpt parcel,fith pun tak sabar2 dah ni nak tunggu parcel dari msia sampai,hehe...
sori noli,tak sempat2 nak hbskan entry psl pantang yg noli request tu,takpe kan,ada byk masa lg kan,hehe.
oh boy lg yer?mmg se-geng laa ye kita ni,takper,next baby kita doa2 dpt girl yer.byk gak kelebihan dpt boy lg,esp dari segi persediaan baby,jimat habis...
fith pakai bengkung leesa formula tu.jenis tali panjang paut2 ikat tu,tp agak leceh jugak klau noli berpantang sorg nak pakai benda tu.noli tau kan ada bengkung yg mcm corset?yg tu lbh mudah tp harga sgt mahal,hehe...

norlin said...

ooo...leesa formula...blh noli try cari tgk nnati...tula, kalau dulu, nenek noli yg tolong ikatkan barut perut....kalau pagi boleh la suami tolong ikatkan...nanti dah tgh hari mesti dah longgar sebab bergerak kan....kalau nak ikat sendiri mudah ke tak ek?...dulu tak pernah cuba buat sendiri pun...noli ada survey juga yg mcm corset tu, mahal....tapi dengar org kata tak bagus sgt....kalau yg mahal sungguh baru bagus...hihi...kalau fith puas hati tak dgn leesa formula tu....dah dua org cadangkan leesa formula, kawan noli pun ada guna yang tu...

Fith said...

kalau tanya psl puas hati tu,mmg puas hati laa.boleh aje ikat sndr,kena bljr caranya je,tak susah pun,fith pun 2nd week dah ikat sndr barut.selalunya tak longgar sampai ke ptg,cuma leceh tu sbb umah fith kat nihong ni takde sofa,klau nak nyusu ataududuk semua atas lantai,bengkung kat ikat terus sampai paha,tu yg fith kata leceh sikit.tp klau umah noli ada sofa/kerusi selesa,should be ok insyaallah...

norlin said...

oo macam tu ka...rasa macam yakin ja nak beli yang leesa formula ni...thanks fith...noli try cari macammana nak dapatkannya...

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...