Wednesday 14 July 2010

Perkahwinan Siti Nor Qamarina dan Mustakiem


....akhirnya dua orang rakan saya ni bersatu akhirnya...

Siti adalah housemate saya di Lembaga getah Malaysia (LGM)...orang melaka...dan Mustakiem pulak staff di lab tempat saya buat master di LGM dulu....kedua duanya orang melaka...memang sesuai sangat lah...senangkan satu negeri.

Siti orangnya sangat cekap dan saya kagum jugak dengan dia....kalau hal dapur memang laju ja...hal kemas mengemas memang teliti, cuma kata siti dia tak pandai nak menghias rumah...tapi rumah memang bersih tahap cemerlang ....
banyak juga hal ehwal pengurusan rumah dan masak memasak yg saya cuba contohi dari siti...
contohnya...
* lepas masak mesti terus ambik span basuh pinggan , terus gonyoh dapur ...dan lap dengan kain buruk...tak boleh miss...hihi
* jemur kain ikut saiz baju...dari besar ikut sampai la yg paling kecik....saya tak pernah jumpa cara macam ni...memang nampak kemas sangat...kata siti, ni memang cara mak dia...
*hihi byk la lagi , tak larat nak tulis...

banyak juga resepi resepi yang saya belajar dari siti....
dan satu lagi sikap dia yang saya suka....siti orangnya tidak boros dan berjimat cermat, bertanggungjawab pada keluarga......tudia pujian berbunga bunga...takpa siti tak tahu blog ni...takkan kembang punya....saya bersyukur pernah bersahabat dengan siti....keserderhanaan siti berbelanja sesuai dengan jiwa saya...lagipun time kat LGM tu saya memang tak dapat biasiswa dan memang duit cukup untuk sewa rumah RM 30 dan bil air elektrik...dan tinggal dalam RM 20 sebulan ja untuk saya berbelanja....nasib baik dapat kawan yg berjimat, takla saya rasa tertekan sangat...

mustakiem pula...pertama kali saya masuk lab tu...mustakiem seoarang yang amat amat pendiam....diam ja, duduk kat tempat kerja dia....kat dalam labtu ada 4 orang staff...kak lina, riduan, acik dan mutakiem. Mustakiem baru bekerja beberapa bulan di lab tu...saya agak kekok juga nak berkawan dgn mustakiem sebab dia pendiam dan tak byk cakap...cakap bila perlu ja...
tapi dalam diam diam mustakiem ni seorang yg kelakar juga....mustakiem dan rakan rakan lab yg lain byk tolong saya dalam hal buat eksperimen terutamanya bila melibatkan latex....

bagi saya mustakiem seorang yang berazam tinggi, susah nak sayang org tapi kalau dah sayang insyaAllah akan sayang betul betul....harap harap betulla jangkaan saya ni....semoga menjadi suami yg baik untuk siti....

saya agak terkilan sebab tak dapat hadir kenduri dua rakan saya ni...sebab masa kenduri saya dulu, depa ni la antara yang bertungkus lumus, dari jauh datang naik bas ke kelantan....siti , mustakiem, zire , emi, baharin....famili saya pun sentiasa ingat depa ni semua...memang byk tolong masa kenduri...thanks sgt

Dari jauh saya doakan kebahagian siti dan mustakiem, semoga Allah merahmati dan lindungi perkahwinann mereka...dikurniakan zuriat yang soleh....dan semoga mereka bahagia selalu dan selamanya...

antara kenanagn terindah saya adalah bersama mereka satu ketika dulu di LGM....

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...