Thursday 8 July 2010

dah beli pistol air!

saya baru je balik beli pistol air kat hyaku yen...betul kata ina dan fith....ada macam macam rupanya...nampak macam mahal ja...tapi hyaku yen (100 yen=RM3.50)...okla tu murah la kan...
petang ni haikal balik sekolah blh la menembak nembak dgn abang kal sebelah rumah....

singgah kedai sayur murah jap tadi....beli siput lala....100 yen sepeket, murah :)
ikan aji...sedehana besar 5 ekor 198 yen...mahal sikt dari selalu..selalunya 150 yen..
pastu beli sawi 88 yen ...ermm murah..

kedai sayur ni memang sentiasa memuaskan hati saya....harga amat murah dan segar juga barang barang kat sini....3 hari lps saya beli tomato...masa sampai kedai tu ...tomato tu harga dalam 250 yen, tapi bila saya dah nak keluar kedai, tuan dia turunkan harga jadi 100 yen...terkejut saya sebab dalam bekas tu ada byk sgt tomato, cuma saiz dan bentuk mcm mcm ada....terus beli...balik kira...ada 19 biji tomato besar dan 8 biji tomato kecik....saya pulun makan tomato , mkn saja macam buah sedap.....

akibat mkn tomato byk sgt , saya rasa badan lain macam sikit....lain kali berpada pada la makan walaupun murah....saya makan 5 tomato besar dan 2 tomato kecik dalam satu masa, ....tak bagus rupanya tomato kalau mkn byk....hihi....saya hadkan sebiji ja sehari...suami pulak tak suka makan saja, buat sayur okla....

6 comments:

kew_chop said...

sekarang natsu, tomato n timun sgt murah kan. kalo musim lain mak aii mahal bangat, hihi..

norlin said...

betul betul...kalau dulu takutnya nak beli tomato..2 biji pun dah dekat 200 yen...tapi sedap tomato jepun,lain sikit dari mlysia

Ina said...

uish byk nyer mkn skali hadap je hihi. ni mesti bb suka tomato bila kuar perut nnt :D

norlin said...

haha tu la....mkn tak ingat dunia...lain kali tak buat dah la macam tu.... :)

Lisa Hz said...

5+2 tomato! bnyk tuhh.. da la mkn saje. hehe. tp lisa pnh gak buat bnde2 unexpected cmtu. especially ble msk bnyk sgt n x abis. nk buang syg, so pulun la segala bnde! pstu tekelepek atas sofa xleh bgn dh. haha

norlin said...

hihi tula lisa...bykkan...melantak nama nya tuh..hihi..betul betul, kat rumah ni kalau makanan tak habis,jawabnya mamanya lah yang menghabiskan...macammanala nak kurus...hihi.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...