Thursday 20 May 2010

SElesai sudah viva....

Akhirnya selesai juga viva....
Agak gementar, lama juga proses viva ...3 jam...rasa letih sangat.
Dari tajuk depan hinggalah ke akhir muka surat...memang dibincangkan satu satu setiap page.....
Banayk juga kesalahan dari segi penulisan tesis....dan lebih banyak input yang perlu ditambah dalam perbincangan....walaupun lulus, saya perlu buat banyak pembetulan.....untuk hantar final copy nanti...

Dalam bilik viva saya ditemani suami...saya just ada seorang penonton iaitu suami saya....thank you abang...kehadiran abang masa viva tu memang banyak memberi semnagat pada lin...

Bilik viva tidaklah sebesar mana....ada meja bulat yang memuatkan 8 kerusi....7 kerusi penuh ...pemeriksa dalam, pemeriksa luar, wakil dekan, wakil pusat pengajian, wakil IPS, penasihat dan saya sendiri sebagai calon viva.....

30 minit pertama, saya bentangkan secara ringkas tesis saya....dan 2 jam 30 minit kemudian adalah sesi soal jawab yang dimulakan dari muka surat pertama tesis....satu muka surat pun tak tinggal....tak sangka juga saya....tepat jam pukul 12, sesi soal jawab selesai...dan saya diminta keluar dari bilik viva dan tunggu di luar sementara ahli panel menentukan saya lulus atau gagal....

terlintas di fikiran saya semasa di luar bilik viva....bagaimana kalau saya gagal...., ketika itu saya bersama suami....suami byk memberi semangat dengan cara yang tersendiri...hilang sikit rasa gelisah dan resah saya......lebih kurang 5 minit di luar bilik, saya dipanggil masuk dan pengerusi viva mengucapkan tahniah....namun begitu saya masih perlu membuat pembetulan ....yang saya rasakan agak byk juga.....

malam ni saya tumpukan pada pendaftaran conference....mujur ada suami yang byk membantu saya....terimak kasih sekali lagi abang..penat abang tido lewat...terima kasih sangat sangat


5 comments:

Ina said...

tahniah norlin dh lulus! mesti rasa lega sgt kan. lps ni siapkan final copy jela. semoga berjalan lancar proses2 seterusnya. moga lebih bersemangat n sihat sntiasa ye :)

norlin said...

terima kasih ina....tula memang lega....lps ni blh senang hati fikir benda benda lain pulak... :)

mamaeesya said...

tahniah norlin! alhamdulillah...

norlin said...

terima kasih mash!...macam tak sempat ja nak gi melawat eesya...salam sayang untuk eesya :)

emilia said...

tahniah norli..

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...