Sunday 7 November 2010

Bergaya bersama ZHJC




Bagi peminat peminat kain, rugi kalau tak singgah ke laman web ini http://zhjapanesecotton.blogspot.com/ ....ada macam macam jenis kain dari jepun yang cantik dan semestinya best(barang buatan Jepun selalunya tak menghampakan)....

Teringat semasa kecil, saya memang minat sangat corak corak kain cotton yang lembut dan ala ala Jepun...ummi pernah buatkan baju skirt dari kain cotton yang coraknya ala ala bunga sakura...cantik...

Fabrik Jepun bagi saya unik, tidak terlalu sarat...simple, sedap dipakai dan menenangkan....dan satu lagi yang saya perasan, bau kain buatan jepun...ada satu bau yang unik yang tak terdapat pada kain lain...hihi tak surela betul ke tak, atau mungkin persaan saya saja....

Dalam fikiran saya, balik Mlaysia nanti, nak cari kain jepun yang unik unik..untuk dibuat sarung bantal untuk letak kat sofa...untuk buat alas meja (potong saiz sederhana 4 segi ...letak atas meja yang ada cermin kat atas...so nanti bunga bunga atau corak kejepunan akan menghias meja makan dengan sangat unik...jgn tutup keseluruhan meja dgn kain, tu biasa sgt...hihi...tu memang ada dlm kepala saya)....dan juga...kain kain ni blh di potong 4 segi dan di framekan...samada nak campur campur corak atau sejenis ja pun ok....framekan dan letak di ruang tamu atau ruang makan, dan berikan sedikit pengcahayaan dari lampu yg dipasang dari bawah atau atas...sebijik macam hotel....memang akan terasa kejepunan rumah tu nanti....

Itulah antara idea dalam hati saya yg teringin nak dibuat bila balik malaysia nanti....kain kain jepun ni bukanlah terhad pada buat baju ja...byk lagi yg special yg boleh dibuat....keunikannya terselah kalau tahu mereka....harapnya impian saya tu boleh la dibuat nanti....

Jadi bagi sesiapa yg tak berada di Jepun dan terhad untuk mencari kain kain jepun yg pelbagai variasi, boleh la jengok laman web di atas....kepunyaan rakan blog saya MURNI.....

2 comments:

kew_chop said...

salam norlin, camana pantang ok?
thanks yea buat entry ni. nape tak tinggalkan komen kat entry nasib baik kita perasan. memang nak masuk GA ni kan?

take care yea.. semoga cepat sihat..

norlin said...

oo ya ka...kena tinggalkan komen ka...hihi tak perasan...aa murni memang nak masuk :)
pantang ok, tapi baru tau sibuk juga ada dua anak, mamanya kena cergas sikit dah la.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...