Sunday 3 July 2011

hari yang panas tapi sedikit mendung

hari ni rasa selesa...tak panas sangat...
suami saya dah pulang sabtu lepas...
haikal dan yousuff seronok sangat la bila tido malam papa ada...bangun pagi nampak papa....

hari ni saya nak operasi menyental tilam....entahla tahun lepas masa musim panas juga, tilam saya jadi bertahi lalat....kali ni pun jadi juga....jenuh saya tiap tiap hari jemur tilam tak bagi lembap...nak kata haikal kencing tak kencing....tapi tilam akan jadi lembabkat bahagian bawah, so memang kena jemur tiap tiap hari...masa musim sejuk ok ja......saya tengah mencari dalam internet ni cara nak hilangkan tahi lalat....sayang ja tilam ni....

saya pun dah check setiap penjuru dinding, takut tumbuh kulat,...macam tahi lalat juga...selalu musim musim panas ni la benda tu ada kat dinding....alhamdullilah saya dapat benteras kulat tu awal awal...ada bahagian dinding yang dah nak jadi, saya tonyoh awal awal...insyaAllah selamat kot dinding rumah saya ni...rasanya seminggu sekali kena check, sebab kulat ni sekejap ja boleh naik,.....

saya ada tengok rancangan jepun di tv....memang musimpanas macam macam jenis kulat boleh naik...so depa ada ajar cara nak lapik dalam almari, sebab dalam almari pun boleh naik kulat...
almari saya tak check lagi...tapi sekadar jenguk jenguk kasar tak dak lagi setakat ni...harap harap okla...

ermmm haikal dah hafal surah Al fill...cepat jugak di ahafal surah ni kali ni....saya dah pun pindahkan ke surah baru, disamping tu surah surah lama dibaca juga supaya haikal tak terlupa...

yousuff pula...dah pandai buat wa wa bule!...masih menyusu badan....yg lawak tentang yousuff ni kalau dia nampak abang haikal tinggalkan botol susu, dia kan cepat cepat ambik botol susu abnag...di akan cuba hisap puting tapi tak reti...yousuff akan gigit puting susu pastu buat geram.....lawak sangat rasa tengok telatah yousuff ni....memang tak reti hisap botol....kalau saya beri air masak atau jus selalu akan guna cawan...

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...