Sunday 10 July 2011

ramadhan bakal tiba

lebih kurang 20 hari lagi ramadhan bakal tiba...
tahun ni saya agak ternanti nantikan ramadhan....

seingat saya ramadhan yang paling memberi kesan pada saya dan saya berjaya memenuhi ramdhan sepenuh jiwa adalah pada ramadhan semasa di matrikulasi Melaka....

moga ramadhan kali ni , saya mampu menjiwaiinya sepenuh hati...moga saya diberi rasa dan diberi kesungguhan untuk menggunakan ramadhan kali ini sebagai masa yang sesuai membentuk diri menjadi manusia yang beriman.

minggu lepas saya ikuti usrah ...di sini aktiviti usrah diadakan setiap hari sabtu ...usrah untuk orang perempuan sahaja....mbak nurul dan sister nagla yang selalu mengisi usrah di sini....minggu lepas membicarakan soal persedian menyambut ramadhan......mbak nurul minta saya bercakap memberi pendapat tentang ramadhan.....sebenarnya sudah beberapa kali sebelum ni mbaknurul mengajukan saya untuk bercakap memberi pendapat, tapi saya tak tahu nak cakap apa dan lidah saya macam kelu ja.....tapi kali ni sebab dah selalu sgt mbak nurul ajukan pada saya...saya pun paksakan diri bercakap....Ya Allah betapa kelunya lidah saya nak bercakap hal agama....terbelit, tak tahu nak cakap apa, macam ntah apan a apa saya cakap...saya langsung tak ada idea....saya cakap sikit ja.....ermmm nampak sangat saya kurang ambik tahu dan kurang ilmu tentang agama..nak cakap pun tak boleh (walhal saya boleh bercakap di depan orang, tapi sebab tak ada ilmu, lidah jadi kelu...dasyat).............

moga Allah dekatkan orang orang yang baik, dekatkan diri saya dengan usrah....agar jiwa saya terdidik, mencontohi yang baik.....walaupun saya kelu untuk memberi pandangan, sekurang kurangnya apa yang saya dengar di usrah memberi tarikan untuk saya terus melawan rasa malas dan menjadikan saya mahu sentiasa dekat dengan pencipta....moga ramadhan kali ini taksia sia...moga panjangkan umur saya hingga ramadhan ini...

untuk adikku Muhammad Najiy....hari ni hari pertama bertugas sebagai Dr....kakak doakan J cekal...kakak yakin J boleh buat...kakak doakan J sentiasa jadi lebih baik dari sebelumnya....walaupun J nampak brutal, tapi kakak tahu..hati J lembut.....moga tak putus asa ....selamat bertugas di Kuantan....jangan malu bertanya dann belajar walaupun dah bergelar Dr....kakak tahu J boleh!......jadikan ramadhan kali ni mendidik jiwa sabar dan sentiasa mahu mendekatkan diri padaNya.....kakak bagi senyuman kat J ni...kalau duk dekat kakak tepuk bahu J...tapi duk jauh,kakak bagi jiwa kakkak sikit kat J.....hahaha....kakak pun terasa gementar hari first J ni....fuh semoga terus kuat...kalau tak tahu apa apa, tanyala abang nuh..berbakti pada insan Dr Najiy....time to work hard!

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...