Tuesday 19 July 2011

yousuff batuk

kasihan anak mama batuk....sekarang dah lena...mama ambik kesempatan lepas subuh ni tulis blog..
tadi papa yang ambilkan selimut dan selimutkan yousuff......mama ingatkan yousuff panas sebab kepala berpeluh, tapi sebba batuk, mungkin tandanya sejuk dalam....papa yang selimutkan yousuff...arigato papa....papa memang kadang kadang pamerkan kasih sayang dengan romantik (pada mata hati mama)

bila tulis pasal selimut ni....saya teringat ila....adik ipar saya yang no 4.....dulu masa abah sakit dan akan menjalani pembedahan jantung, saya turut sama menemani di hospital...tak silap saya hospital swasta di Damansara kot rasanya....masa tu saya sedang buat master di LGM , so tak la jauh mana LGM dengan hospital tu....masa tu saya baru bertunang tak kawin lagi.....suami saya ketika itu berada di jepun....setelah minta kebenaran ayah umi, saya turut serta berkampung di hospital untuk temani abah operation....ramai famili abah yang datang....
malam tu kami sedang tido ramai ramai atas lantai....ada bantal selimut, (bilik pesakit tu besar, mcm hotel...so boleh tido dalam bilik tu )...saya kurang lena....tiba tiba saya lihat ila adik ipar saya bangun, mungkin dia juga tak lena....saya lihat dia tarik selimut dan betulkan selimut Cik (kakak abah), selimut alin...ila pastikan selimut tutup elok elok sampai kaki.....wah dalam hati saya, romantiknya!....tulah tanggapan saya.....dan bila dah berkahwin dengan suami saya, suami saya juga begitu.... :) .......

romantik?..
ermmmm mungkin saya kurang romantik atau kurang tunjukkan romantik...atau memang tak romantik...haha entahla...saya sentiasa belajar menjadi romantik.....walaupun org kata romantik tu datang sendiri, tapi tak salah rasanya memupuk sikap romantik hasil dari pemerhatian .......

dalam hidup saya, saat saat romantik yang saya ingat adalah..... (tak termasuk romantik suami yang lain, tak mau cerita di sini...nak simpan dulu :))

ayah....
ayah kalau umi terluka jari, terjatuh terluka kaki...walaupun luka tu amatlah sikit...tapi ayah akan kalut ambik ubat dan sapu.....saya perasan sikap ayah yang amat caring kalau umi luka lepas kelahiran nabilah adik bongsu saya.......tu bagi saya romantik...ayah memang cepat cepat ambik ubat sapu luka umi...hihi...anak anak tengok ja...mesti dalam hati masing masing...laa ayah ni luka skit ja pun ......hihi ayah ayah...ayah kebanggaan kami adik beradik....banyak cerita tentang ayah yang akan sentiasa kekal dalam hati kami ....dan akan diceritakan pada anak cucu kelak....ayah hampir sempurna atau mungkin sempurna sebagai ayah....

mak bide....nenek saya yang semakin dimakan usia, walaupun bukan lah terlalu tua, namun atas keringat memerah tenaga, nampak sedikit tua berbanding usia........romantik mak bide pada saya...bila mak bide mencium hidung .....hihi, masih dalam ingatan....kalau nak pulang ke pulau pinang dari kampung, mak bide akan minta untuk mencium hidung saya.....noli sayang mak...sejak kahwin rasanya baru sekali mak bide cium hidung saya, lebih tumpuan pada cicit pula...:)

umi....wah umi ...ermmmmmmm.....mungkin susah sikit saya nak cari di mana romantiknya umi....umi susah sikit nak tunjukkan....dengan umi, saya adik beradik kurang mengggunakan bahasa badan.....tapi kami menggunakan bahasa hati yang amat kuat....saya tahu apa yang umi rasa walaupun umi tak cakap, dan umi tahu apa yang saya rasa walaupun saya diam....tulah ajaibnya umi.......umi tahu saya sedih walaupun saya tgh gelak.....umi tahu saya happy walaupun saya terkalut kalut dan terkejar kejar.....semuanya umi tahu, walaupun tak diceritakan.......tulah romantiknya umi...

mungkin secara keseluruhannya keluarga saya kurang tunjukkan romantik...walaupun kasih cinta dan sayang amat kuat ........sebab tula saya pun kurang kot bab bab romantik ni.....tapi say arasa saya semakin romantik sejak ada anak ...naluri seorang ibu tu telah melembutkan hati saya.....haha...entahla....

oklah setakat ni dulu......

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...