Thursday 27 February 2014

Buku Ahmad Ammar dan Al fateh


DAPATKAN 2 BUAH BUKU HEBAT INI SEMENTARA STOK MASIH ADA!

HANYA RM 54 TERMASUK POS UNTUK 2 BUAH BUKU INI

SAYA SYORKAN BUKU INI BUAT IBU BAPA, REMAJA DAN BELIA UNTUK MENANAM RASA DAN NALURI UNTUK JADI MUSLIM YANG KENTAL DAN HEBAT






BUKU CERITA CINTA AMMAR

BUKU SETEBAL 400 MUKA SURAT , PERKONGSIAN DARI 15 ORANG INSAN TERDEKAT DENGAN ARWAH AMMAR. 
Menurut Editor Kanan Buku Karya Bestari, Zahiruddin Zabidi berkata, istimewanya buku Ahmad Ammar ini adalah buku ini ditulis sendiri oleh ahli keluarga Ahmad Ammar.

"Grup Buku telah memilih 15 orang penulis yang terdiri daripada keluarga terdekat Allahyarham Ahmad Ammar dan ditulis berdasarkan persektif mereka sendiri, antara yang menulis ialah, ayahnya, kakak, abang ipar, kawan-kawan daripada Abim, serta kawan-kawan beliau dari Universiti di Turki.

"...jadi buku ini seolah-olah Allahyarham yang tulis dari isi hatinya...oleh itu bagi saya buku ini sesuai untuk dibaca oleh anak muda, pelajar sekolah dan universiti serta orang awam selain itu ibu bapa mesti baca sekali buku ini untuk mendapat 'idea' serta motivasi daripada buku ini," katanya.




Buku Al fateh ini mengisahkan secara terperinci tentang pembebasan Konstantinopel dan menggambarkan sejelas jelasnya keperibadian Mehmed II Al Fateh dan keyakinannya pada janji Allah SWT dan rasulnya.

Buku Al fateh ini sangat buat saya rasa "kagum"...kagum pada Al fateh...kagum pada strategi perangnya, kagum pada didikan ayahnya, kagum pada kekuatan umat islam dahulu...

Saya suka dengan penulisan Felix Siaaw ni, untuk makluman Felix Siauw baru 9 tahun bergelar Muslim....tapi usaha kesungguhan dan minatnya pada Islam sangat mendalam,
Buku ini telah dialih bahasa ke Bahasa Malaysia. 


Saya suka untuk berkongsi Strategi Murad II ayah Al Fatih dalam membentuk peribadi anaknya...

kalau anda perhatikan cara ayah Ammar juga seperti meniru cara Sultan Murad

TIPS AYAH AMMAR DALAM MENDIDIK ANAKNYA.

"Wajibkan mereka SOLAT, ajari mereka SEJARAH ISLAM supaya mereka bersemangat untuk memperjuangkan agama ALLAH ini serta yang terakhir ajari mereka supaya mempelajari BAHASA ASING. Sebab itu saya hantar Ammar ke Turki (Negara Konstantinopal yang dibuka oleh Muhammad Al-Fateh) supaya dia faham sejarah Islam Uthmaniah dan dapat memberi sumbangan pada Islam satu hari nanti, namun ALLAH lebih menyayangi beliau, saya reda dengan ketentuan-NYA,” katanya.

http://www.sinarharian.com.my/.../ayah-ammar-kematian...

Kerana itu saya syorkan gandingan buku Al fatih dan Cerita Cinta Ammar sebagai bacaan anda 



JIKA BERMINAT BOLEH HUBUNGI ATAU WASSUP 
NORLIN 013-9270211
ATAU 
PM KAMI 
FB: HIYOKO ISLAMIC PARENTING

( Banyak lagi buku buku islamic Parenting di Hiyoko Islamic Parenting)

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...