Tuesday 16 September 2014

bagaimana cara memilih produk nutrisi????


Untuk memilih produk nutrisi kita perlu tahu...

1. Siapa syarikat pengilang produk supplemen?

Syarikat yang mengeluarkan produk tertentu mungkin tidak mengeluarkan produk mereka. Betulkan? Mereka mungkin hanya "mengedar" produk. Sepatutnya produk produk supplemen yang terbaik di pasaran akan dikeluarkan dan diedarkan oleh syarikat yang sama. ini memastikan lebih kawalan ke atas kualiti proses pembuatan. Shaklee adalah syarikat yang mengkaji, mencipta dan mengilangkan sendiri produknya ...dan kami adalah agen jualannya :)

2. Adakah pengeluar supplemen mematuhi prosedur FDA bagi perkilangan yang baik?

Penting untuk mengetahui sama ada produk supplemen yang telah dikeluarkan di bawah Prosedur Pengilangan Baik FDA (GMP). GMP adalah garis panduan kawalan kualiti bahawa industri farmaseutikal perlu mematuhi peruntukan undang undang. Sebenarnya prosedur ini tidak diperlukan oleh industri supplemen namun syarikat syarikat yang terkenal selalunya bersedia untuk mematuhi syarat syarat GMP. Namun, terdapat hanya segelintir syarikat nutrisi yang telah melaksanakan garis panduan ini dalam prosedur pembuatan mereka.

3. Adakah syarikat nutrisi ini menjalani ujian kualiti ke atas bahan bahan mereka?

Setiap produk pemakanan perlu mempunyai bahan bahan mentah yang dianalisis untuk menentukan kualiti dan keberkesannya. Shaklee merupakan pengeluar supplemen terbaik dengan mempunyai 300 ujian kualiti untuk produk produk nya.

4. Adakah produk nutrisi mempunyai makmal bebas yang mengesahkan kualiti ?

Shaklee sanggup mengeluarkan belanja yang lebih dengan menghantar produk ke makmal bebas untuk disahkan kualitinya. banyak produk di pasaran yang mempamerkan jumlah kandungan tertentu di label, tapi sayangnya ia tidak betul. Ramai yang tertipu dengan membaca label di botol semata mata.

5. Adakah produk supplemen ini lulus ujian air?

Ujian ini digunakan untuk memastikan penyerapan produk nutrisi. Banyak produk pemakanan di pasaran mempunyai banyak bahan tiruan , bahan pengisi dan bahan pewarna yang apabila dimakan, sistem pencernaan kita tidak dapat memecahkan pil untuk penyerapan.

cara mudah untuk kenalpasti

ambil segelas air, masukkan pil anda. Pil itu sepatutnya larut menjadi longgokan serbuk dalam masa 20 minit . Jika ia mengambil masa lebih lama, terdapat kebarangkalian yang sangat tinggi bahawa badan anda tidak dapat memecahkan produk produk tersebut dan menyerapnya ke dalam darah anda.


Ada banyak lagi soalan soalan yang perlu anda tanya pada diri anda sendiri untuk memilih supplemen.

Saya memang dah yakin sangat dengan Shaklee...dari segi kualiti memang best!!...so kalau ada nak persoalkan pasal kualiti memang tak boleh nak nafikan kualiti nya sangat bagus...

syarikat besar yang dah bertahan lama, ada modal besar untuk laburkan bagi tujuan kajian saintifik, ramai saintis , siap ada journal lagi...tu bukan main main, bukan supplemen yang cikai cikai ni...so beruntunglah kita jika memilih shaklee sebagai supplemen harian kita :)

alhamdullilah


Anda boleh hubungi saya
Norlin 013-9270211
saya bersedia untuk membantu anda insyaAllah .
ID Shaklee : 1028243

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...