Monday 22 September 2014

Octard atau naturactor?

Assalamuallaikum ,

Hari ni ada yang bertanya,

 " kak noli, octard dan naturactor foundation...yang mana yang bagus, yang mana sesuai untuk saya"

Ok sebelum tu kak noli terangkan dulu beza octard dan naturactor dari segi bahannya.




Naturactor dan octard foundation kedua duanya memberikan hasil yang best, tetapi pada mereka yang pernah cuba kedua duanya, ramai yang jatuh hati lebih pada Octard kerana stukturnya yang lebih halus, moist dan color lagi natural skin tone..pinkish..nampak gebu dan tak putih melepak. walau pakai sikit pun dah ok dan hasilnya yang lebih flawless.

Namun begitu , untuk yang berwajah "sangat oily", disarankan menggunakan naturactor. Sebab naturactor ni adalah rice based powder, so ia menyerap minyak berlebihan yang dihasilkan oleh kulit, menyeimbangkan kelembapan kulit agar tidak berminyak, menghasilkan kulit yang bebas dari keradangan dan jerawat.

Tapi yang jenis oily sikit sikit kat area T zone tak ada masalah pakai octard pun ok, bila dah pakai loose powder atau pressed powder wajah akan glowing dan cantik!...

Ada setengah orang suka campur dua dua Octard dan Naturactor, pun ok .  :)

Kesimpulannya, kulit yang " sangat oily" lebih baik pilih Naturactor.


*** p/s = Ok, hati hati memilih octard dan naturactor di pasaran hari ini...banyak juga yang from China, jangan tertipu...kandungannya semua tak sama dengan yang original....ada juga yang rebranding dan repacking ...yang saya jual ni memang original from Jepun, di pos pun dari Jepun ...anda dapat parcel dari jepun la nanti :)


berminat untuk dapatkan rangkaian kecantikan dari 
Meiko cosmetic Japan
boleh hubungi atau sms 
Norlin 013-9270211
atau FB Hiyoko Shop 



No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...