Wednesday 3 December 2014

Solar power mechanical device ( Set RM 60)

Assalamuallaikum ,

Hari ni saya nak cerita sedikit tentang Solar power mechanical device yang termasuk dalam set clearance sale RM 60 ini.
Solar power mechanical device


Kos post RM 12




  • Solar power mechanical device ni menggunakan tenaga "solar"....tak perlu bateri...jadi kenderaan yang dibina akan bergerak sendiri bila diletak di bawah cahaya matahari..sangat sesuai untuk kita memberi idea yang matahari / cahaya juga merupakn sumber tenaga.
  • "Solar panel is linked to motor in the same unit, tough and durable, small but effective. Use a 60W and up bulb within a 15 cm distance or exposed under the sunlight to drive it"
  • Solar power mechanical device ini mengandungi 301 pcs per set. Ia perlu dibina, dan terdapat buku manual yang menjelaskan secara terperinci cara binaannya. Ia juga boleh dibina mengikut kreativiti sendiri.
  • A gearing down driving system is used to reduce the rotating speed of the driven gears and result in the increase in the driven power. Jadi dalam membina dan menggerakkan solar mechanical device ini dengan menggunakan tenaga solar, anak anak juga dapat membina kemahiran dan pengetahuan tentang bagaimana gears work through chain. How gear reduction affects force and motion.
  • Secara keseluruhannya kereta ini membawa muatan/berat 500g dengan menggunakan tenaga solar dan dibantu oleh sistem gear menggunakan chain/rantai.



Dalam masa bermain, ibu bapa terutamanya para ayah yang luas pengetahuannaya tentang gear, solar sistem dalam kenderaan....bolehla berkongsi ilmu dengan anak anak ....

biarkan mereka mencuba mereka bentuk mengikut kreativiti sendiri dan juga boleh mengikut manual, saksikan kenderaan ini bergerak di bawah matahari...terangkan tentang tenaga solar...betapa tenaga percuma ini boleh menggerakkan kenderaan....tidak perlu guna bateri dan minyak. Soalkan pada anak mungkinkah kereta ayah punboleh bergerak dengan tenaga solar????...atau mungkinkah kapal terbang juga boleh terbang dengan tenaga solar????

bandingkan kelemahan dan kelebihan tenaga solar dengan minyak ????

Percayalah mainan ini tidak akan mengecewakan anda dan akan lebih berbaloi jika anda bersama sama bermain dan berkongsi ilmu dengan anak anak bijak anda.



Untuk dapatkan set promosi ini boleh hubungi 
Norlin bt Pauzi 
013-9270211




No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...