Wednesday 3 December 2014

Yousuff belajar ABC

Assalamuallaikum ,

Anak kedua saya Ahmed Yousuff yang bakal berumur 5 tahun 2015 akan datang..dan Yousuff insyaAllah akan masuk sekolah Tadika Perpaduan Bandar Kuantan Puteri.

Sebagai persedian nak masuk sekolah ni , saya tengah berusaha untuk Yousuff kenal ABC....sebelum ni memang saya ada ajar Yousuff sambil main main, tetapi Yousuff macam kurang minat, jadi saya biarkan dia ikut rentak cara nya sebab kecil lagi....

Sekarang Yousuff dah tahu tulis dan kenal huruf ABC sampai J....gambatte Yousuff kita usaha lagi ok :)... masa mula mula ajar
Yousuff moga jadi anak bijak dan baik.....ya latif ya latif ya latih ....

Ni masa mula mula perkenalkan huruf A pada yousuff...saya minta yousuff cari dan warnakan huruf A.

Semua tengah beri tumpuan vidion ABC ni :)

Disamping ajar Yousuff menulis terus pada kertas, saya juga pasangkan Yousuff vidio dari Youtube..

Sebelum ni internet rumah kami sangat slow dan memang tak dapat nak buka Youtube, tapi sekarang papa dah pasangkan line TM..so sangat laju...dan alhamdullilah kami dapat nikmati vidio vidio berguna dri Youtube. Harapnya teknologi yang ada ni kami tak sia siakan ....

Ni antara vidio yang saya rasa bagus untuk ABC...umar yang 2 tahun lebih pun suka :)

Vidio ABC

Yousuff memang tengah bersemangat belajar ABC sekarang ..
lagipun papa Yousuff dah janji nak bawa pulang lacy yang disimpan di office kalau Yousuff berjaya mengenal ABC sampai Z...untuk Haikal pula kalau haikal boleh hafal sifir sampai sifir 5.. sampai 20x5...pun papa akan bawa pulang lacy....so kalau nak dapat main LACY permainan kegemaran mereka kena hafal dulu .....insyaAllah Gambatte anak anak mama!!!!


No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...