Tuesday 19 January 2010

berita kematian....

ptg tadi dapat ym dari nabilah....ayah me dah meninggal....
ayah me adalah pakcik belah ummi saya...
sebelum ni ayah me memang ada sakit jantung....
saya call kampung cakap ngan su, ayah me tak sakit tak apa....tiba tiba sesak nafas dan terus menghembuskan nafas yg terakhir...
alfatihah untuk ayah me, semoga roh ayah me dicucuri rahmat...
ini adalah kematian pertama keluarga terdekat...terasa kehilangan ...dan terasa dekatnya ajal...
tanpa tanda....ajal datang macam tu ja....
Ayah me, seorang nelayan dengan anak yg ramai 7 org..masih kecil, isteri tak bekerja.....terbayang kasihannya sepupu sepupu saya yg masih kecil hidup tanpa bapa..moga Allah beri jalan pada mereka untuk terus tabah....
Terfikir saya....
Allah dah tentukan setiap minit detik bila roh dicabut dari badan.....
macam tu jugalah diri ini....bila ajal dah datang, tak ada apa yg boleh menghalang...
rasa insaf dan takut.....sikitnya bekalan yg ada...
moga diri ini terus kuat untuk mengubah diri....dan biarlah Allah memberi peluang untuk terus bernyawa supaya keinsafan sentiasa datang mencari cinta illahi dan moga Allah redha pada setiap sesuatu yang saya lakukan....
hati masih lagi terkedu, belum sempat saya berjasa pada ayah me....
seingat saya , baru sekali saya menjaga ayah me di hospital....lama dulu...
rasa terkilan tak dapat memberi sesuatu .....peringatan untuk saya....hargai sebaik mungkin apa yang masih ada....
saya masih ada ayah umi....dah lama saya tak urut ayah
saya masih ada suami....teman sejati hidup ini yang harus sentiasa saya bajai rasa kasih dan sayang
saya masih ada Haikal..yang harus saya didik dan tunjukkan contoh yg baik
saya masih ada nazli, najiy , nabilah....adik adik...jarang saya contact nazli dan najiy...
pada yang tua.....yg saya kasihi dan amat hargai pengorbanan, mak bidan ..nenek saya, selalu menolak bila cucu nak urut....walhal badannya bukanlah sihat sgt.....
saya masih ada mak aji nenek belah ayah...
saya ada ayah tua, datuk belah umi....
saya masih ada keluarga mertua, yang amat baik pada saya...abah, mama dan adik adik ipar
saya masih ada guru guru....Cikgu Disdi, teacher za, ustaz rahim, cikgu shah, cikgu tajun.....mungkin mereka menanti call dari saya...
saya masih ada rakan rakan...yg amat lama saya tak contact tapi saya aingat sgt....
saya ada supervisor master yg sentiasa sabar dgn karenah saya, Dr Ahmad Ramli, Dr sani, Dr Amirul...
ahhh ramainya org yang saya sayang dan penting bagi saya....Ya Allah panjangkanlah umurku...agar aku dapat perbaiikki iman ini, dan sempat membalas jasa semua orang yang aku sayang......

1 comment:

emilia said...

takziah noly..mga rohnya ditempatkn dikalangan org2 yg beriman..doa agr keluarganya pun tabah dan mudah segala urusan walaupun setelah kehilangan ketua keluarga..amin

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...