Sunday 10 January 2010

Memori first time berniaga....

tak sempat nak tulis blog....sibuk dgn haikal yg kurang sihat...
Alhamdullilah jualan hari jumaat lepas memuaskan....habis nasi tomato saya.... :)
inilah pertama kali saya pegang duit hasil titik peluh sendiri setelah sekian lama tak berjual jual ni (dulu masa darjah dua -umur 8 tahun, pernah la jual asam kat sekolah hasil dorangan ayah umi)....rasa berbaloi dan puas hati walaupun bukan lah business besar....tapi yang penting, sikit sikit lama lama jadi bukit....
bila pegang duit hasil titik peluh sendiri....kita akan rasa lebih menghargai duit dan rasa sayang ja nak beli benda yg tak penting, sebab kita sedar bukan senang nak kumpul duitni...hihi....

terima kasih pada suami, sebab tolong jualkan nasi tomato tu....
saya agak berdebar sebenarnya....jumaat lepas saya sediakan nasi tomato dengan kehadiran haikal di sisi (haikal kurang sihat), sesiapa yg ada anak kecil pasti faham situasi saya....kelam kabut juga berbasikal ke tempat solat jumaat di Universiti suami (Ehime University)....dah la tingkat tiga...mendaki tangga bersama haikal dan nasi tomato...hahaha....(dalam fikiran saya time tu sempat ke nak kejar orang habis solat jumaat ni)...takut nanti semua org dah balik...alhamdullilah sempat....saya segan nak masuk dalam bilik tu....just hulurkan kat suami....dan saya tunggu di luar dgn haikal.......rasa malu juga.....next time tak leh la malu malu sgt....kena berani sikit norlin!..hihi
Jadi suami la yg tolong jual ...thanks abang.....
Thanks juga kepada rakan rakan atas sokongan anda....

Lega rasa bila dah selesai.....
Tersenyum saya. :)

Untuk minggu ni....ada cadangan untuk buat nasi dagang( cadangan dari Wan, raja dan Yasir), saya memang suka nasi dagang...tapi ikan saba saya tak sure ada ke tak pakcik jual ikan tu jual....mungkin nasi dagang kalau jadi pun next week kot...jadi minggu ni saya plan nak buat nasi makan dgn pajeri terung dan ayam goreng tepung (pak zainal yg suggest ni->kata pak zainal "kalau saya , suka ayam goreng tepung").....ermmm.......ok kot....saya dan husband memang suka pajeri.... :) dan combination ayam goreng tepung memang sesuai dgn pajeri.... :)


2 comments:

emilia said...

slam...thniah norlin permulaan yg baik..moga bertmbah2 lagi rezeki pasni..emi terpk gk nk buat bisness b4 ni cuma xberani je lagi...hihi.. haikal ok?

norlin said...

:) haikal dah makin ok...demam kali ni tak teruk mcm sebelum sebelum ni...cuma selsema ja tak ok lagi....emi buat ja emi...tolak tepi rasa tak berani tu....cuba dulu, dapat sambutan atau tak tu perkara ke tiga....hihi. (pandainya noli bagi nasihat...)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...