Sunday 27 March 2011

haikal demam yousuff sihat

dari sabtu lagi haikal dah start demam...yousuff pula dah baik dari campak...alhamdullilah...
Haikal demam teruk juga...malam semalam 39.6...lepas bagi ubat demam yang masuk kot punggung tu turunla 39.1
haikal dah lama tak demam teruk...dulu masa umur bawah 2 tahun memang kerap demam....ni dah masuk 3 tahun ni demam teruk pulak kali ni....
pagi tadi papa bawak ke klinik...haikal kena demam influenza rupanya...so Dr cakap tak leh gi sekolah seminggu...jadi hari ni haikal cuti...sepatutnya hari ni adalah hari penyampaian sijil akhir tahun...dan sensei (cikgu) akan bagi hadiah .ada persembahan nyanyian...haikal memang dah berlatih lama untuk persembahan hari ni....tapi takpalah tak ada rezeki haikal....mama papa pun tak dak rezeki tengok persembahan haikal di sekolah....takpalah yang penting haiokal cepat sihat ok

adik yousuff dah kembali cergas.....tapi risau juga kalau berjangkit dengan abang nya pulak....
haikal pakai mask dalam rumah...tapi bila nafas dia rasa tak selesa dia nak buang mask tu.....ermmmm harap Allah lindungi adik yousuff dari jangkitan

semalam saya jelum kepala haikal....pada mulanya haikal tak mahu di jelom....bila dah dipujuk pujuk baru dia kata ok....saya jelom separuh jalan...haikal kata sejuk...padahal saya jelom dengan air suam...tapi sebab cuaca sekarang masih sejuk air suam cepat ja sejuk...semalam 1 darjah celsius ..kesian haikal...
pastu setiap kali haikal sedut hingus...dia tak pandai buang hingus lagi...selalu dia secara tak sengaja tersedut hingus....pastu mungkin hingus tu sampai ke kepala kot...haikal akan nangis dan suruh saya tepuk tepuk atasa keapala dia...risau saya...bahaya tak macam tu....

saya tak pernah pulak jadi macam tu....dulu masa saya kecik kalau mandi air terjun, kalau terjun dari batu ke dalam air...air memang akan masuk melalui hidung dan terus naik ke kepala, rasa ngilu kat atas hujung hidung....dan masa tu cara untuk hilangkan sakit dan supaya air turun semula saya selalu tekan atas ubun ubun kepala....jadi bila time haikal kata sakit bila dia tersedut hingus secara kuat...saya tepuk tepuk kepala dia dan dia rasa ok.....saya rasa mungkin samala rasa sakit yang saya alami masa terjun sungai dengan yang haikal alami sekarang...cuma saya risau bahaya ke tak...sebab yang disedut haikaladalah hingus yang mungkin bercampur kuman....saya pun kurang faham....nanti kena tanya Dr la pasal ni...

semoga haikal sihat....alhamdullilah kali ni walaupun suhu sangat tinggi haikal masih lalu makan....saya suapkan nasi dengan telur onsen dan kuah dal....habis satu mangkung....dan kemudian roti cicah milo....nampak dia segar sikit ....semoga cepat sembuhla haikal...

adik yousuff dan haikal tengah tido sekarang...saya asingkan tempat tido depa...
moga anak anak mama sihat....sayang haikal dan yousuff.....sayang papa jugak.

malam kelmarin ....haikal tido sambil tanagn dia pegang tangan saya....sayu hati...

3 comments:

ummuharithasif said...

smoga haikal cpat2 sembuh...dulu ingt lg haikal slalu demam 39-40C..mmg xtido mlm la bila anak2 demam ni kn noli...

norlin said...

betul kak wan zaman dulu memang haikall tiap tiap bulan boleh dikatakan demam paling teruk masa mula mula sampai jepun dulu, badan dia kurang tahan sikit....tapi bila dah 2 tahun ke atas dah ok dah , masuk 3 tahun ni kena balik demam teruk, memang tak tido malam la risau takut suhu tinggi sangat...yousuff ni macam badan tahan sikit, minta mintalah dia kuat..

LadyBird said...

semoga cept sihat.. ameeennn..

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...