Thursday 7 April 2011

ada jishin lagi ka..

pagi tadi sambil duk masak buka facebook..ada jishin lagi rupanya semalam....inalilah...semoga Allah selamatkanlah kami semua di bumi jepun ni....harapnya kawasan matsuyama tidak berlaku gempa.....hati saya teringat pada rakan rakan yg berada di kawasan agak bahaya....moga Allah beri perlindungan...

saya terbaca sebuah blog yang bagus...banyak aktiviti aktiviti menarik untuk anak anak dalam blog tu.... http://cinta-rasul.blogspot.com/

semangat betul si ibu yang buat macam macam aktiviti untuk anak anak nya....kagum saya....
banyak mainan yang direka sendiri.....kreatif....
banyak juga bahan bahan untuk mengajar membaca ada dalam blog tu...

saya teringat pada haikal...saya masih belum mengajar membaca secara tersusun pada haikal....saya cuma membaca mengeja main main ja....sambil makan nampak tulisan sama sama baca dan mengeja.....just suka suka....rasanya kalau saya nak serius ajar membaca mungkin boleh jadikan blog tu sebagai panduan, bahan bahan pun ada dalam blog tu blh print ja.....

tapi saya confuse lagi patutkah saya mengajar membaca secara serius pada haikal pada usia baru 3 tahun....tak awal sangatka,,,ermmm yelah kalau zaman saya dulu 7 tahun baru belajar mengeja
...tapi zaman dah berubahkan...

ermmmm....mungkin boleh ajar tapi jangan paksa untuk dia boleh membaca....slow slow sambil main main...supaya dia enjoy!......ok lah haikal jom kita buka buku.....adik yousuff pun rajin tengok buku ni...habis basah buku kena makan ngan adik yousuff....

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...