Tuesday 5 April 2011

surah Al-Maa''uun

ermm pagi ni saya berfikir untuk mulakan baca surah Al-Maa''uun untuk haikal dan yousuff....
saya tengok tafsir surah ni maksud dia jelas dan senang nak cerita...kalau surah Quraisy susah sikit nak story kat haikal....surah Al-Maa''uun ni pun saya rasa dekat untuk diri saya sendiri ambil pengajaran...

saya kongsikan di sini maksudnya

1. Tahukah engkau akan orang yang mendustakan agama(meliputi hari pembalasan)

2. Orang itu ialah yg menindas serta berlaku zalim kepada anak yatim.

3. Dan dia tidak menggalakkan untuk memberi makanan yang berhak diterima oleh orang miskin

4. Maka kecelakaan besar bagi orang orang Ahli sembahyang

5. Iaitu mereka yang berkeadaan lalai daripada menyempurnakan sembahyang

6. Juga bagi orang orang yang berkeadaan riak dalam ibadat dan bawaannya

7. Dan orang yg tidak memberi sedikit pertolongan kepada orang yang berhak mendapatkannya


harap haikal suka surah ni....dan mudah hafal....

1 comment:

ummuharithasif said...

gambatte haikal ;)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...