Sunday 19 October 2014

menang mewarna

Sabtu lepas ada pertandingan mewarna ..sekolah haikal tadika perpaduan bandar kuantanputeri dan tadika perpaduan berjaya permai...

haikal tekun mewarna...antara yang paling lambat hantar tidaak seperti sebelum sebelum ni dia paling cepat hantar :)

Yousuff pun join juga...yousuff pun hantar sekali dengan abang dia..:)
Umar pulak conteng ja dia...tapi dia asyik cakap kat Anas..

"Anas jangan kacau, abang sekolah ni" :)




dah hantar terus bergegas ke playgroup untuk Yousuff di rumah cikgu Wahidah jadi tak sempat nak tahu keputusan...

dalam kereta haikal cakap

"mama, ..mama rasa haikal boleh menang tak...haikal tak pernah menang pun pertandingan mewarna...banyak kali dah masuk tak pernah menang"

saya doa dalam hati...biarla haikal menang, kesian pulak dia dah usaha dan berharap...






dan akhirnya...cikgu dan kawan kawan beritahu haikal dapat no 1...

teringat post di blog yang saya tulis pasal pertandingan mewarna haikal tahun lepas

Akhirnya usaha haikal dah nampakkan hasil..alhamdullilah

saya beritahu haikal...kalah menang tu adatla...tapi kita kena perbaikki diri dan usaha,,,

saya juga beritahu yousuff..." tadi Yousuff pun color tak habiskan...takpa nanti youusff usaha rajin rajin, insyaAllah tahun depan kalau ada lagi pertandingan cuba masuk,...biar ada perubahan yang lebih baik, macam abang haikalla dulu warna tak elok...sekarang dah elok banyak"

petang tu pula kami ke pertandingan fesyen show haikal...

saya pesan sekali lagi pada haikal

" kita usaha, beranikan diri....kalau kalah atau menang tak jadi hal" :)   :)

sekolah haikal hantar 6 orang wakil...

dalam acara ni haikal dapat saguhati...

dia tak ingat step silat yg saya ajar..hihi takpalah haikal






No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...