Monday 13 October 2014

Selamat hari jadi Yousuff dah 4 tahun....Usaha Haikal !!!

Assalamuallaikum..

malam ni saya tidur lambat sikit...

sebelum tu , nak ucapkan selamat hari jadi buat hero kecil papa mama...Ahmed Yousuff 11 oktober ....dah 4 tahun dah...alhamdullilah, moga Allah beri keimanan, yousuff jadi anak soleh baik dan penyanyang...mama sayang sangat yousuff....

Sempena dah masuk umur 4 tahun ni, saya dah stopkan botol susu buat yousuff...nampakla yousuff jeling jeling botol susu adiknya Umar...dan pernah semalam, bila Umar tak habis minum susu, dia habiskan...saya buat buat tak nampak...takpalah slow slow...tapi botol susu Yousuff memang saya dah simpan dalam almari.... :) tak dak botol dah tau Yousuff...

malam ni saya stay up sikit ...tadi cikgu Puspa baru send gambar keratan newspaper english...7 keratan semuanya...panjang panjang pulak tu....untuk Haikal...hari khamis ni ada pertandingan membaca...
so ada dua hari lagi...untuk haikal baca dan lancar...hari pertandingan tu nanti , akan diundi dapat petikan yang mana....terkejut juga saya bila tgk petikan tu panjang ..dan banyak perkataan yang susah...sebelum ni saya bayangkan keratan pendek sahaja....takpalah, fikir positif usahalah haikal sekuatnya...nasib baik juga diberi awal walaupun sangat singkat masa diberi...kalau diberi masa atas stage tu lagilah susah...so sekarang 2 hari ni, gambarre haikal....usaha tangga kejayaan...kita usaha saja dulu , selebihnya tawakal saja dan doa...

pada hari yang sama juga ada persembahan coral speaking...coral speaking ni tak risau sangat sebab mereka dah berlatih lama...

mama doakan yang terbaik buat haikal....dan juga Yousuff....mama dah start ajar yousuff a b c...yousuff ni sangat luar biasa tau...mama kena ubah cara untuk ajar yousuff...tak sama macam abg haikal...moga Yousuff dan haikal jadi anak bijak soleh dan baik amin.

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...