Tuesday 4 January 2011

cuti akhir tahun


dalam masa cuti hari tu ...byk juga aktiviti ...
yg paling best adalah pergi tgk yuki...best sangat...indahnya pemandangan subhanaAllah.....
betullah kata bidalan...tiada lukisan secantik pemandangan....cantik walaupun diselubungi warna putih...

sampai kat tempat yuki tu...saya ragu ragu nak turun atau sekadar memerhati dari dalam kereta, saya pada awalnya bimbangkan yousuf....saya tunggu dlm kereta dalam 15 minit, susukan yousuf sepuasnya, salin pampers...baru saya turun....nampaknya yousuf ok...saya peluk erat yousuf, dan nampak yousuf mcm nak tidur...akhirnya,
yousuf tidur ja dalam dakapan...0 Celsius ...okla kan, dibalut balut , yousuf tidur ja...saya cuba pegang kaki dan tgn yousuf ..ok tak sejuk...so kiranya yousuf harapnya ok....alhamdullilah, yousuf tak demam...kalau yousuf demam, sayala yg harus dipersalahkan...alhamdullilah selamat.

:) sepanjang di tempat yuki...haikallah yg paling happy...haikal asyik nak makan yuki...tak larat mama papa marah tetap nak mkn yuki...haikal kata sedap manis....adui haikal haikal..
byk juga gambar gambar yg disnap....buat kenangan.

kami tak lama di situ, bila nampak cuaca agak mendung dan salji yg mulai turun agak lebat, kami cepat cepat ready untuk pulang....seronok jln ramai ramaini...famili kak liza, famili mbak netty, famili mahmood, famili laith...dan bersama yasir dan rein...3 buah kereta semuanya..
saya agak bimbang ketika perjalanan turun dari kawasan tinggi tu, suami bawak slow ja, sebab jalan licin...dalam hati saya berdoa biarla selamat.....saya ni penakut sikit kalau saya tahu tu bahaya...alhamdullilah selamat...

kemudian kami ke rumah kak liza...bawa makanan sorang sikit dan berkelah di rumah kak liza....
saya bawakan kari jepun, ikan kering dan cheese kek....seronok mkn ramai ramai..terima kasih kak liza, mkn minum solat semua rmh kak liza...hihi mesti penat kak liza, tetamu penuh rumah , tambah tambah ada baby kat dalam perut....

tu je cerita yuki...cerita beli belah ujung tahunpun best..sales byk sgt ...seronok cuci mata...
suami saya cakap dulu suami saya kalau nak beli apa apa tunggu hujung tahun ...harga murah...
jadi sempena sales hujung tahun kali ni saya beli baju tidur dan baju tangan panjang(harga asal 4000 yen jadi 1000yen...murah sgtkan)...suami pun beli baju dan seluar, yousuf saya belikan baju baru untuk dia dua helai...hihi baju yousuf tak belipun sebelum ni, semua org bagi (rezeki rezeki..)...ni kira baju baru untuk yousufla...dan yg paling best yousuf dapat mainan baby yg boleh pusing pusing keluar muzik tu...seronak sangat yousuf!...haikal pun seronok jugak, sampai rumah dia yg excited terlebih...zaman haikal dulu mana ada mainan macam tu, mama bagi main anak kambing ja kat malaysia kan ..haha....untuk haikal papa beli buku dan mainan thomas...thanks papa

1 comment:

ummuharithasif said...

bestnya main yuki...teringin nak g sna lagi...rindunya kat teman2 di matsuyma ;)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...