Sunday 23 January 2011

Kaabah

ermmm...sekali tulis...banyak banyak entry....
saya jadikan blog ini sebagai mengumpul cerita saya dan famili untuk dibaca kemudian hari....tu yang saya pakai humban ja bila free....nak tulis hari hari kadang kadang macam mood tu tak datang....hihi takpalakan...

ni pun kejadian yang berlaku minggu lepas kot...
pasal haikal lagi...

tengah duk tengok tv...tv malaysia...ada laungan azan...pastu keluar gambar kaabah...
haiakl tiba tiba bertanya pada saya dengan kuat...masa tu pun papa ada juga depan tv

"Mama, mama!...tu apa mama...tu mama?"

"OO...tu kaabah"saya jawab ringkas...

"Tok ayah dengan Tok umi pegi situ la"...haikal dengan sungguh sungguh tunjuk ke arah kaabah tu ..

saya terus bertanya pada suami...pernah tunjuk gambar kaabah atau bercerita pasal kaabah ka....sebab saya tak pernah story pun pasal kaabah kat haikal...saya cuma bagitau haikal...tok ayah tok umi gi mekah....suami saya pun tak pernah cerita apa apa...

saya dan suami agak tekejut...saya rasa gugup sekejap...adakah anak anak kecil boleh melihat sesuatu yang kita tak mampu lihat.....subhanaAllah....tiba tiba saya rasa takut dan seram...nak tidolah ...bye


3 comments:

LadyBird said...

mungkin haikal jumpe dalam mimpi kot.. :)..
pernah tak norlin lalui seolah2 keadaan tu kite pernah lalui sebelum ni..
mungkin haikal mengalami peristiwa yang sama..

norlin said...

mungkin kot za...dalam mimpi kot...
tula..memang pernah alami macam tu dulu dulu...rasa macam pernah buat ja..saya pernah terbaca pasal keadaan ni...mengikut yg saya baca tu...tu salah sati keadaan sakit jiwa!..hahaha....tula masa kecik kecik jiwa kacau kot...sekarang dah tak jiwa kacau lama dah tak lalui macam tu..tapi tak tau la betul ke tak apa yg saya baca tu....tapi macam semua org pernah alami macam tukan

LadyBird said...

ye ke sakit jiwa?
cam x logik..
saya rasa satu kelebihan..
mungkin "ilham"..
salah satu cara Allah ajar tentang sesuatu..

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...