Thursday 3 February 2011

Blog itu catatan kenangan....

saya terpanggil untuk membaca blog Dr mas Afzal Masarudin....saya baru mengenalinya ketika membaca blog http://saifulislam.com/ ,...sememangnya saya selalu mengikuti semua blog yg ada dalam blog list saya....namun entah kenapa, baru hari ni saya terasa untuk mengenali arwah....ermmmm saya rasa sayu.....moga Allah merahmati rohnya....al fatihah

saya cuba secara rambang menyusuri blog Dr Mas Afzal.....saya tertarik pada enty Losing a friend...menceritakan tentang temannya yang menghembuskan nafas terakhir ...juga pesakit kanser....saya cuba buka blog temannya itu....saya terkedu, jika saya tak baca dari blog Dr Mas Afzal tentang kematiannya...pasti saya akan anggap pemelik blog itu masih wujud dan mungkin lambat update blog.....
namun saya rasa amat amat sedih bila membaca entry akhirnya...Too many in too little....
dan ayat akhirnya yang menyentuh hati saya...

Let's hope this is not the final entry. Should it be, I hope it becomes an avenue that people seek for some good guidance, InsyaAllah.

saya terkedu....penulis blog itu amat kuat semangatnya...ajal maut di tangan tuhan....mereka bertuah kerana sekurang kurangnya mereka diberi tanda akan ajal yang amat menyakitkan...tapi saya?adakah Allah akan beri tanda pada saya akan ajal yang entah bila.....

Ya Allah dekatkanlah hati ini pada apa apa yang mendekatkan hati ku padaMu.....
Sesungguhnya aku takut akan ajal, kerana diri ini masih terlalu sikit amalnya....
Ya Allah bukakanlah hatiku untuk bertakwa padaMu sepenuh hati...




No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...