Monday 28 February 2011

baju menyusu

semalam entah kenapa hati saya terdetik nak cari baju menyusu untuk raya...sebab suami saya cakap tahun ni, semua kena ada baju raya....sebab keluarga kami dah bertambah besar sekarang, bagi meriah sikit.... *)

semalam saya rajin search kat internet baju kurung menyusu...ermm ada juga la walaupun tak banyak....saya kongsikan disini bagi sesiapa yang ingin mencari baju kurung menyusu






Itulah antara laman web yang saya tengok semalam...
Tapi say atak tahu pasti lagi patut beli atau tak baju kurung menyusu sebab kalau jarang pakai rugi juga...ermmm nantilah dulu.

Saya teringat zaman haikal dulu, saya ada dua helai baju menyusu yang dibeli oleh suami saya di Jepun, masa tu haikal umur 5 bulan, suami saya pulang ke Malaysia dan bawakan saya dua helai baju menyusu, hitam dan kelabu....rasa best sangat sebab amat mudah bila ada baju menyusu, senang untuk menyusu di tempat awam...saya masih ingat saya menyusu sambil berjalan di airport terengganu, dan mak mertua saya tak perasan pun yang saya sedang susukan haikal...
tapi baju tu agak pendek agak kurang sesuai untuk saya yang berbadan tinggi (hihi tinggil asangatkan)....
masa haial dulu saya berjaya susukan haikal sampai umur setahun saja....saya tinggalkan haikal seminggu urusan belajar, bila pulang haikal dah tak mahu minum susu badan lagi...sedih juga time tu tapi mungkin ada hikmahnya...

kali ni untuk Yousuff, saya masih lagi menyusu badan sepenuhnya...dan alhamdullilah sebelum bersalin saya telah mencari dua helai baju menyusu di jepun yang agak labuh sedikit.....dan alhamdulllilah juga apabila biras saya menghadiahkan 2 helai baju menyusu dan adik ipar saya juga menghadiahkan satu baju menyusu....jadi sekarang saya ada 3 helai baju menyusu yang labuh dan dua helai yg sedang sedang labuh *)
amat amat selesa baju menyusu tu...kepada sesiapa yang beerminat untuk membeli baju menyusu muslimah bolehla tengok di sini, kedai biras saya Wafa.. http://wardahstore.blogspot.com/

ermmm yang pasal baju kurung menyusu ni....patut ke tak patut beli....ermmm

oklah setakat ni dulu ....semoga saya berjaya menyusukan Yousuff cukup 2 tahun...
oh ya...hari ni Yousuff kena cucuk...pelik betul cucuk jepun ni...nanti bila ada bekas di bahu yousuff saya akan snap dan letak kat blog....


4 comments:

Boutique Daisy said...

As salam,

sy just nak promote blog bisnes saya yg baru launching.. http://boutiquedaisy.blogspot.com

saya mengambil tempahan baju kurung menyusu + baju traditional..pic cth baju akan sy upload dlm ms terdekat ni..sila la terjah ye..

Gugu Malaysia said...

Bagus beli.. senang..pun boleh tengok kat http://www.bajuibu.com

Azeramya said...

saya ada menjual pakaian menyusu, peralatan & kelengkapan menyusu.. fb fanpagev:Azeramya
blog :azeramya.blogspot.com

norlin said...

Tq Sis !

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...