Thursday 18 February 2010

ichigo murah....

Hari ni sejuk sungguh....bila la nak panas balik, tak sabar nak rasa panas asyik sejuk ja....beku tgn kaki bila naik basikal....
tadi ke okaido cari apron haikal...haikal ada dua apron sebelum ni....bila ke sekolah kena bawak 2 apron, jadi untuk guna keesokannya tu kena basuh malam tu ....agak leceh, jadi saya fikir baik beli lagi dua, blh buat gilir gilir....
destinasi mencari apron adalah di kedai 100 yen di okaido....

akhirnya saya belikan haikal 2 apron baru, dan blog ABC...haikal ni masih tak mengenal ABC lagi walaupun dah boleh sebut A sampai Z.....saya baru start ajar 3 hari yg lepas baru A sampai G....

Sebelum ni saya ada beli poster ABC , tapi baru hari pertama lekat, poster tu dah kena koyak oleh haikal...saya salotep lekat balik kat dinding haikal koyak jugak...

Lekat tinggi sikit, haikal ambik kerusi untuk bantu dia capai...
saya sorok kerusi, dia lapik bantal bantal pulak nak capai...hihi last last saya simpan....lama terperap poster tu

akhir nya 3 hari yg lepas, poster ABC tu saya kerat kerat lekat kat atas kotak ...buat macam flash card tu....gambatte haikal!...hihi ...



ooo cerita pasal ichigo ...tajukkan ichigo...

masa balik dari okaido, saya singgah kedai sayur yg saya rasa murah la sayur kat situ...
saya bernasib baik dapat ichigo murah 50 yen ja satu paket.....apalagi saya belila...
ptg tu , lunch pukul 2 bersama suami....dapatla mkn ichigo sebagai pencuci mulut...


Petang pukul 4 ambik haikal,sampai rumah terus bagi haikal makan ichigo tu....haikal suka!....yea!! mama ingatkan haikal tak suka ...banyak haikal makan sambil rasmi apron plastik gambar thomas train...hihi...esok mama cari ichigo lagi ok.

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...