Monday 19 September 2011

alhamdullilah

saya berjaya untuk konvo 21-25 september....akhirnya selesai juga master yang bertahun tahun...
perasaan? ...saya terkejut kerana saya sangkakan tahun depan baru saya dapat konvo....
suami suruh saya sujud shukur, terus saya sujud shukur....yaAllah hanya engkau yang maha berkuasa, hanya engkau yg menentukan segalanya...hambamu ini amat lemah dan sentiasa tersalah tersilap dan terlalu banyak kurangnya...berikanlah aku kekuatan untuk terus menjadi insan yang baik...

aku bershukur padamu ya Allah atas kurniaanmu...berilah kebahagian dunia akhirat buat insan insan yang banyak membantu dalam urusan master ini, ...berikanlah kejayaan kerjaya dan kebahagian dalam keluarga buat Dr Ahmad Ramli yang sentiasa sabar dan sentiasa memberi ruang untuk saya dalam hal master ini,, ya Allah moga Dr terus berjaya dalam bidang kerjanya semakin bertambah rezeki, dikurniakan anak yang bijak cerdik dan soleh, moga terus kekal bahagia dunia akhirat,,...

buat suami dan ayah umi yang sentiasa beri sokongan moral, yang sama sama risau dan turut terkena tempias emosi ,,,tanpa suami ayah umi, rasanya saya mungkin stop tengah jalan....suami yang banyak menolong, push saya untuk siapkan...temankan saya semasa viva, tahap paling kritikal ...terima kasih abang, moga Allah permudahkan usaha abang dalam phd, moga Allah kurniakan banyak ruang dan peluang untuk abang terus maju dalam bidang akademik, diberikan kejayaan dan moga rumah tangga kita dilindungi dan dirahmati ,

.......buat ayah umi....ya Allah berikanlah kesihatan yang baik , panjangkan lah umur ayah umi, kuatkanlah ikatan kasih sayang mereka....ayah yang banyak kesana kemari, yang turut berjuang dalam proses akhir penghantaran 4 tesis akhir, berkali kali harus dibuka kembali tesis yang sudah siap dibuku, juga buat mama abah, yang turut risau....kepada semua kaum keluarga, adik adik yang banyak tolong...sejak dari awal urusan penghanatran 10 tesis...terlalu banyak jasa ...tak tahu nak balas macammana..tanpa sokongan dan bantuan keluarga amat susah untuk saya selesaikan...

juga tak lupa buat teman teman..wawa, shifa dan nik..niat di hati memang tak mahu menyusahkan, cukuplah keluarga yang membantu...andai suatu hari nanti Allah beri peluang untuk saya membuat jasa pada kalian insyaAllah takkan saya lepaskan....

walaupun saya telah berjaya konvo, saya masih berhutang journal....Ya allah berikanlah ilham yang baik, berikanlah rezeki untuk aku menulis journal....biarlah aku dipermudahkan....berikanlah aku semangat, tulisan yang lancar, idea yg bernas, ayat yang bagus, ....semoga saya berjaya menyiapkan paper dan tak putus asa walaupun penulisan saya amatlah teruk....dan semoga ada rezeki saya untuk publishkan nya.. tolonglah ya Allah ...hanya padaMu tempat aku memohon segalanya....hanya engkau yang berkuasa atas segalanya...janganlah engkau biarkan aku dalam perasaan malas dan putus asa....amin...peliharalah solatku, imanku, hati ku, tutur kataku, akhlakku.....jadi anak soleh,,,isteri solehah....ibu yang baik buat anak anak...

terima kasih Allah atas rezeki ini....rezeki anak...agar anak anak terus membesar.....cemerlang dunia akhirat

4 comments:

mamaeesya said...

tahniah norlin! balik tak konvo?

norlin said...

terima kasih mash, :) tak dapat balik mash....tapi takpalah, yang penting selesai dah, lega sangat rasa..

Diyana said...

Tahniah Norlin.. moga terus bersemangat menulis journal!

Ummu Amin said...

Mabruk kak norlin, alhamdulillah dah dpt grad. doakan wfa meyusul pula lepas ni;)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...