Tuesday 20 September 2011

harmony

semalam saya tertengok TVAlhijrah...selalunya saya jarang tengok tv sendirian, tak best...mesti tgk sebab suami yang buka, tengok sama sama..tapi entah macammana semalam tertengok dan terus termelekat....yousuff dah tido time tu....
saya termelekat sebab keluar satu cerita korea tajuk harmony....ceritatu dimulakan dengan memaparkan saat seorang ibu yang sedang berjuang melahirkan bayi, tu ynag saya terhadap sat tu...

rupa rupanya cerita best!....Harmony....cerita ni memang buat air mata saya bercucuran semalam...saya tengok cerita tu dengan haikal....mengisahkan cerita suka dan duka kehidupan wanita wanita di dalam penjara...watak utama dalam cerita ni adalah Jeong hye, seorang ibu yang melahirkan anak di dalam penjara, dan telah membesarkan anaknya selama 18 bulan dalam penjara...dan akhirnya terpaksa menyerahkan anaknya kepada keluarag angkat untuk dipelihara....detik menyerahkan anak tu yang amat amat menyentuh hati saya...

Jeong hye telah menubuhkan kumpulan koir dan berjaya menjadikan koir sebagai cara pemulihan akhlak.....watak Moon ok , seorang makcik tua yang merupakan bekas professor muzik juga menyayat hati...mook ok telah memimpin kumpulan koir penjara tersebut sehingga berjaya membawa kumpuan koir itu keluar dari penjara untuk menyertai sebuah pertandingan koir di Seoul.....pada hari pertandingan tersebut, semua kaum keluarga peserta koir turut dijemput dan mereka dapat bersua dengan keluarga masing masing....

sekali lagi saat ni membuatkan air mata saya laju tanpa henti.....Jeong dapat bertemu dengan anak lelakinya yang telah berusia 5 tahun...betapa luruh hati saya mengenangkan seorang ibu yang hanya ada anaknya seorang didunia ini, terpaka berjauahn menanggung kerinduan, dan akhirnya dapat memeluk anak yang tak faham apa apa....haikal yang menemani saya sejak awal cerita terpaku melihat saya...

saya peluk haikal berkali kali, dan cakap...mama sayang haikal, haikal jadi anak yang baik...dengar cakap mama papa
haikal angguk ja...dia diam tapi tersenyum ...haikal tahu saya sedih sebab cerita tu......
dah habis cerita haikal bagi kertas kat saya..kertas yang dilipat lipat...selalunya ada gambar orang lidi (haikal dah tahu lukis oarang lidi)...tapi kali ni bila saya buka kertas kosong...

haikal: mama hadiah tu kertas kosong ja.....haiakl tak tulis apa pun...mama simpanla kertas tu...nanti mama tido, mama pelukja kertas tu tau...sebab mama sayang haikalkan

haha, anakku ni....buat mama terharu...

masa tidur tiba tiba haikal pegang tangan saya...'mama mana kertas tu, haikal suruh mama peluk kertas tu kan.'...
la....memang mama pegang tapi dah terlepas ke mana tah....

sayang haikal dan yousuff..dan papa :)

2 comments:

Lisa Hz said...

alaaaa... lisa pulak bergenang air mata bc post ni. rindu pulak faheem kt rumah!

emilia said...

so sweet..comel la haikal

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...