Monday 26 September 2011

cabaran penyusuan bermula

setelah hampir 11 bulan menikmati fasa selesa penyusuan...akhirnya Allah takdirkan saya untuk merasai ujian menyusu...selama 11 bulan sebelum ni menyusukan yousuff amat mudah, saya tak alami apa apa masalah sakit pada susu.....namun sekarang saya harus banyak bersabar dan kuatkan hati untuk terus menyusu....sakit puting susu...ermmm tula masalahnya sekarang...

tambahan pula yousuff dah bergigi...memang saya perlukan kesabaran dan ketabahan...pejamkan mata, tahan sakit dan susukan...moga Yousuff terus membesar dengan sihat....YaAllah cepatkanlah rasa sakit ini hilang agar aku dapat menyusukan Yousuff dengan selesa amin

3 comments:

Pija Madzlan said...

Noli, k.pija ada tulis pasal sakit kene gigit ni. Haritu sebab k.Pija sampai nak surrender menyusu tapi alhamdulillah suami tolong ajar Ahmadi supaya tak menggigit lagi.. cubalah mana tahu menjadi.. :)

LadyBird said...

kalau dulu selalu tengok mak tekan adik ke dada setiap kali adik gigit. lama2 die tak gigitlah.. boleh ke buat cr mcm tu?

norlin said...

terima kasih kak pijah, noli dah baca yang kak pijah tulis tu, memang lengkap dan mudah untuk noli jadikan panduan...memang kadang kadang rasa nak putus asa, tapi bila berjaya kurangkan gigitan rasa bersemangat balik untuk terus menyusu

za, saya pun dah cuba buat macam za cakap tu...rasanya macam membantu kurangkan digigit kuat ...terima kasih...yousuff ni baru ada gigi dua batang kat bawah, say adah rasa perit...nanti nak tumbuh lagi dua batang kat atas tak taula macammana...

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...