Monday 7 April 2014

Shaklee memaksa saya buat solat Dhuha....

Assalamuallaikum...

Alhamdullilah sangat setelah hampir 3 minggu saya peramkan laptop di atas katil bilik tidur, malam ini, saya dah yakin untuk duduk study Shaklee dengan laptop kesayangan sayani di atas meja study...alhamdullilah ya Allah, Kau telah ringankan sakit ku...dan kini aku ingin terus berusaha untuk jadi hambaMu yang sentiasa mengharap rahmat dan keberkatan Mu dalam setiap nafas dan usahaku..

Untuk kawan kawan yang baru  membaca blog saya, saya telah diserang sakit saraf kaki dari pinggul kiri hingga ke seluruh kaki kiri, serangan sakit saraf ni biasa terjadi pada diri saya ketika mengandung. alhamdullilah kini saya sedang mengandung anak ke 4 dan usia kandungan saya sekarang telah 6 bulan lebih.

 sebelum sebelum ini, serangan saraf agak awal dalam bulan ke 3 pregnancy saya dah mulai sakit saraf kaki, saya sangkakan kali ini saya terlepas rupa rupanya Allah menguji saya untuk merasai sakit saraf pada usia kandungan 6 bulan, alhamdullilah Ya Allah pasti ada hikmahnya....dan saya sangat hargai setiap masa sihat yang diberi kerana masa sakit sangat perit dan sungguh menguji kesabaran dan kekuatan hati saya....betullah kata orang , beramallah sebelum sakit...gunakan masa sihat sebaikknya sebelum diuji sakit....alhamdullilah :)

Malam ini saya baru saja membaca wassup dari group shaklee saya, mummy shaklee saya menghantar pesanan pada kami semua.....ingin saya kongsikan sedikit pesanan mummy shaklee saya Ainul,

Malam ini , ainul kongsikan pentingnya solat dhuha...



" Buatlah Dhuha walaupun pada awalnya sebab terpaksa, lama lama akan jadi biasa"




Terus saya ambil pen dan buat catatan pada buku Shaklee saya.....
(saya tersenyum, betullah niat saya pada mula mula nak join Shaklee kerana saya rasa Shaklee boleh menarik saya untuk dekat pada Nya, Shaklee bagaikan usrah...dan ternyata, malam ini saya sedang berusrah....alhamdullilah)

ya Allah memang seikhlas hati saya rasa berat ya allah untuk lakukan dhuha...walau telah berkali kali dinasihatkan oleh upline saya Ainul...namun malam ini saya terpanggil untuk menjiwai rasa merindui Dhuha...yaa Allah kau panjangkanlah umur ku agar esok pagi aku boleh bangun subuh dan seterusnya kau teruskanlah suburkan hati ku untuk merindui Solat Dhuha agar aku lebih merasai nikmat kemanisan Solat Dhuha itu Ya Allah.

Ainul kongsikan sedikit tips sebagai dorongan untuk kita melakukan Solat Dhuha (Tips ini adalah dari Dr Azizan)

Setkan alarm !!!!!

Setkan daily alarm  di phone kita

1. jam 7.45 am : Tulis 15 Minit to Dhuha
2. jam 8:00 am: Tulis Dhuha Time
3. jam 8.15 am : Tulis make sure dah dhuha ok !!
4. Jam 11 am: Last call for Dhuha.

Alhamdullilah saya dah setkan !!!!!

Tindakan mudah tapi saya takpernah lakukan :)
Ya Allah aku telah berusaha untuk mendekati Dhuha pada setiap pagi ku ya Allah, Kau mudahkanlah usaha ku ini Ya Allah...

Jadikanlah aku manusia, isteri, anak dan ibu yang baik ya Allah
Andai Shaklee ini boleh terus mendidik ku untuk jadi baik, kau permudahkanlah segala usaha ku..
andai Shaklee ini baik untuk iman ku Ya Allah, kau jauhkan lah rasa putus asa dan kau rapatkanlah aku dengan Shaklee agar aku boleh dipengaruhi yang baik baik untuk dekat pada Mu...

Ya Allah terlalu kerdil dan lemahnya diri ini, dekatkanlah insan insan yang boleh mendekatkan diri Ku pada Mu....Amin

Terima kasih Group Shaklee saya , terutamanya my mummy, my mentor Ainul :)


No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...