Tuesday 1 April 2014

Cabaran ibu mengandung , sakit saraf.

Assalamuallaikum ,

Saya masih lagi terus menggali kaitan sakit saraf dengan ibu mengandung ....

khas untuk ibu ibu mengandung ....

Bulan ni saya fokus pada "mengandung dan saraf"

Saya juga sedang mengandung 6 bulan sekarang dan menghadapi fasa ujian " sakit saraf" sudah seminggu lebih dan alhamdullilah semakin ok..
boleh baca pengalaman sakit saya pada post post berikut;

sciatic-nerve-pain.

sabar 

Alhamdullilah sakit sarah makin ok 

Bersama kita berkongsi ilmu , moga sakit yang datang menjadikan kita lebih baik dan dekat padanya.

Bulan ini adalah promosi Ostematrix, seperti kebetulan dengan keadaan diri saya...

Alhamdullilah sakit ini rupanya menjadi sebab untuk saya menggali ilmu tentang saraf dan lebih "feel" berkongsi ilmu dan membantu rakan rakan yang mengalami masalah yang sama seperti saya. :)

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~


Proses dan fasa  mengandung sememangnya membawa banyak perubahan diri pada si ibu, dari segi fizikal, perubahan hormon, emosi dan macam macam aspek luar dan dalam yang berubah.

saya cuba google sedalamnya tentang kaitan sakit saraf dengan mengandung dan ini adalah hasil ringkas yang saya dapat ;
(kalau ada kawan kawan Dr yang lebih jelas tentang sakit ini saya alu alukan pandangan..saya cuma kongsikan apa yang saya google pasti ilmu sebenarnya jauh lebih dalam )

Sciatica

Pelvic girdle pain (PGP)

Symphysis pubis dysfunction (SPD)

InsyaAllah saya akan tulis lebih jelas tentang masalah masalah ini di lain post .



No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...