Saturday 23 August 2014

Buku Hadiah dari syurga

Assalamuallaikum

Hari ni saya nak kongsikan satu buku yang bagi saya sangat bermakna untuk seorang wanita....moga semua kawan kawan wanita yang membaca blog ini bakal menjadi ibu suatu hari nanti...jangan dirisau lambat atau cepat...yang penting kita ada impian untuk menjadi ibu...

buat adik adik jangan malu untuk bermimpi menjadi ibu...walau kita masih belum ada calon, belum bertunang, belum berkahwin...tak salah untuk kita berazam menjadi ibu... :)

Menjadi seorang ibu bukanlah mudah...walau pun kita dah bergelar ibu, tapi ilmu untuk menjadi ibu untuk anak yang seterusnya tetap perlu sentiasa "direfreshkan"...teringat saya bebelan nurse ketika di ward semasa melahirkan Anas..

nurse tu beri nasihat kepada semua ibu di ward tu ( ada 4 orang ja masa tu)...nurse tu cakap : Awak ibu ibu muda ni, kena rajin cari ilmu...kalau tak kesian anak anak awak...patutnya bila baby dah lahir awak dah tahu apa nak buat  (eye contact dengan baby, tumpuan pada baby, menyusu)...kesian anak awak kalau awak buat tak layan ja kat minggu pertama baby (sebab ramai ibu yang layan handset ketika temankan anak sepatutnya perhatian perlu diberikan penuh baby terutamanya di awal hari hari usianya :)  )

:)

ok moga bebelan makcik nurse tu bermanfaat untuk semua juga untuk saya sendiri...

saya kongsikan buku HADIAH DARI SYURGA


bagus buku ni....bakal ibu kena beli :)


Buku Hadiah Dari Syurga merupakan panduan lengkap bagi ibu-ibu sepanjang tempoh kehamilan. Diinspirasikan dari pengalaman penulis sendiri, pelbagai tips yang bermanfaat dikongsikan oleh penulis untuk membantu ibu-ibu melalui tempoh kehamilan dengan kesihatan yang terbaik dari segi fizikal dan kerohanian. 
Halaman : 176
Penulis :  Fadillah Nur Bt Abdul Rashid



Buku ini berharga RM 60 dan kos pos Rm 7





Kepada kawan kawan yang berminat untuk dapatkan buku ini
boleh msg saya 
NORLIN : 013- 9270211




No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...