Friday 22 August 2014

Sembelit- Herblax dalam pantang.

Assalamuallaikum, 

Alhamdullilah dah selesai berpantang...tapi tak cukup pantang 44 hari kena tambah lama sikit bagi 100 hari....pantang 100 hari untuk makanan yang sejuk sejuk.... :)

ok nak bercerita pasal supplemen atau ubat yang saya guna masa dalam pantang lepas...

mula mula sekali saya teruja sangat nak cerita pasal HERBLAX

Masa dalam pantang hari tu saya gunakan produk Shaklee dan jamu ...kali ni saya "tabik spring " kat HERBLAX Shaklee ...sebab Herblax ni memang membantu sangat proses membuang....kepada kawan kawan yang tgh menunggu hari tu...ready kan HERBLAX...lepas bersalin terus ambik 3 biji...insyaAllah lancar membuang....tak perlu ambil hari hari...3 atau 4 hari sekali pun ok...

HERBLAX memang saya syorkan untuk ibu lepas bersalin yang tak mahu terseksa dengan sembelit....

alhamdullilah mungkin saya dah biasa mmakan jamu, anak saya tak ada masalah bila saya ambil herba....herblax ni gabungan dari 9 herba terpilih khusus untuk detoks...terbaik :)

OHHH saya takut sikit kalau cakap pasal sembelit ni...





buat para ibu yang baru lepas bersalin terutamanya, lakukan sesuatu persedian dari segi herba atau ubat ubattan sebagai langkah berjaga jaga, mungkin anda jenis yang sistem pencernaan sangat slow akibat perubahan hormon selepas bersalin , so kemungkinan besar anda berhadapan dengan SEMBELIT

SEMBELIT untuk orang perempuan BAHAYA!!!

bukan nak takut takutkan...tapi ni berdasarkan pengalaman saya tinggal dengan nenek , seorang bidan kampung...ramai yang ada masalah "sakit puan" akibat sembelit....nak cerita bahasa kampung segan pulak, saya cari info saintific tentang ni nanti insyaAllah.

HERBLAX adalah mirip ubat julap, ubat untuk lawas...kesan dia sangat baik untuk atasi sembelit.


Disamping HERBLAX yang kesannya pantas untuk membuang , cuba kawan kawan amalkan makan nasi yang ditabur lada hitam yang dikisar....mudahja, kita kisar siap sipa lada hitam letak dalam satu botol....letak kat meja makan, masa nak makan nasi tu just tabur serbuk lada hitam atas nasi...pendapat saya lada hitam juga antara makanan yang membantu elakkan sembelit.


Lada hitam juga bagus untuk dijadikan amalan dalam pantang untuk mengelakkan sembelit.

Susu juga bagus untuk elakkan sembelit, tapi ada setengah orang kembung bila minum susu...saya ok ja minum susu....

tapi kalau dah tersembelit, jangan berani nak teran...pergi farmasi cari ubat yang macam peluru tu untuk lembutkan najis....tu tindakan paling pantas....tapi sebolehnya elakkan lah sembelit sebelum jadi, sebab kesan sembelit ni tak elok untuk organ dalaman wanita juga....

sebab tu sangat penting untuk ready apa apa ubat atau herba yang membantu melancarkan proses membuang ketika dalam pantang terutamanya...pilihan saya adalah HERBLAX, sangat puas hati. 



Untuk mendapatkan info lanjut
jangan segan silu untuk 
hubungi saya

NORLIN  013-9270211
bersama kita berkongsi ilmu 


No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...