Monday 25 August 2014

Impian Berpantang dengan Shaklee

Assalamuallaikum

(draf dah agak lama, sekarang dah habis pantang pun, dan alhamdullilah saya berpantang dengan Shaklee :)  )

Hari ni dah 35 minggu pregnant...
Cepat ja masa...saya dah start kemas kemas barang baby...keperluan untuk berpantang pun saya dah start ready...

Untuk anak ke empat kali ni ...ada sedikit kelainan....
Saya akan gunakan set berpantang Shaklee selain dari jamu (jamu tak leh nak tinggal sebab dah sebati hihi...3 org anak makan jamu, insyaAllah moga bertambah sihat nutrisi badan)
dan saya juga dah order bangku tangas....nak bertangas cara duduk tu...
berdiang( baring tepi bara api)  mungkin tak dapat nak buat :)...so sebagai gantinya saya nak bertangas insyaAllah moga dipermudahkan urusan pantang saya nanti...

Ok bab vitamin Shaklee...saya dah list down vitamin apa yang perlu masa pantang nanti...kalau dulu dulu sebelum kenal shaklee saya juga ada ambil vitamin dalam pantang, saya ambil multivitamin dari klinik....sebab saya jenis yang berpantang strict , so sangat perlu ambil vitamin kalau tak memang terjejas nutrisi badan saya ni...

Yang bestnya produk Shaklee..ada antara vitamin yang memang dah digunakan dari awal pregnant lagi...so sangat jimat, boleh terus sambung guna dalam pantang...memang berbaloilah :)

Untuk makluman kawan kawan...saya memang tak ambil buah, sayur dalam tempoh berpantang 44 hari...so sangat perlu saya mencari alternatif lain untuk seimbangkan nutrisi ...alhamdullilah saya pengguna Shaklee....so kali ni ...kita tukar multivitamin pada vitamin Shaklee... :) lebih fokus


Ini dia set pantang Shaklee;

ESP
Vitamin C
Vitalea
B kompleks
Ostematrix
Alfalfa
Gla
Omega

dan mungkin saya nak ready Herblax untuk elakkan sembelit 
dan Peppermint ginger plus untuk buang angin dan panaskan badan



Maklumat bahan dalam herblax ni saya ambil dari internet , Herblax ni macam jamu jugakla, dirumus dari bermacam macam jenis herba terpilih fokus untuk detoksifikasi. Terbaik untuk elakkan sembelit.


Peppermint Ginger Plus ni saya ada amalkan masa pregnant , memang terbaik untuk buang angin, dan saya suka keselesaan lepas gunakannya :)


Last sekali ...selain jamu, vitamin...bagi ibu ibu yang pertama kali berpantang ...kena ada ilmu berpantang sikit...boleh baca buku yang sangat berguna ni ..


Buku ni hanya RM 35, kos pos RM 6

Boleh hubungi saya untuk dapatkannya

Norlin 013 9270211





No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...