Sunday 15 August 2010

kelas nihongo

hari ni hari pertama kelas nihongo, dari pukul 10 hingga 12...saya dapat masuk kelas level 3...setelah mengikuti ujian bertulis dan interview....

teringat masa mengandungkan haikal dulu saya juga ikuti kelas nihongo intensive level 2 selama 2 minggu...kebetulan dalam bulan puasa juga, best time tu sebab ada rakan rakan islam dari indonesia...takla sunyi sgt rasa....time tu kelas ptg pukul 5 sampai pukul 7....jadi dalam masa kelas tu, kami akan gunakan masa rehat 10 minit yg diberikan untuk solat magrib, sebab masa tu singkat sgt masa solat maghrib....dan turut berbuka kuih dan air , kemudian sambung kelas semula....habis kelas kami terus ke surau, berbuka puasa...dan terus solat terawih....bestnya kenangan tu....

kali ni....hanya saya seorang islam dalam kelas tu...dua org dari china dan selebihnya mat saleh mat saleh...semua sekali ada dalam 25 orang...telan air liur saya tgk depa duk minum air ....yelah musim panas ni...botol air memang ada kat tgn ja.....sabar sabar, dugaan berpuasa ni..hihi....yang penting dapat ilmu nihongo....telan air liur pun telanlah...hihi...saya sebenarnya jenis yg tak leh tgk org mkn, mesti terliur walaupun air kosong.....memang sejak azali lagi macam ni perangai...buruk betul....

ermmmm...tu jelah cerita kelas nihongo...

semalam saya berbuka best....sebab ira, nad , wani dan kak liza...datang berbuka bersama di rumah....kami bahagi bahagikan menu...saya buat ayam rendang...kak liza buat daging rempah..ira buat sayur...wani dan nad , buat kuih......
yg bestnya, wani dgn cekapnya hasilkan popia basah...kagum sungguh saya...kata wani..kulit popia tu kena buat sendiri..rasa popia tu pun sedap....hebat sungguh adik adik ku ini...nanti memang nak menuntut ilmu popia basah tu....memang jadi dan sedap....selain popia basah, wani and the geng juga buat kuih pelita yg juga sedap...ermmmm lazat......dan depa buat air buah campur yogurt....memang berselera sungguh mkn semalam ....rasanya makanan berbuka kami semalam lagi hebat pada makanan kat surau ....

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...