Saturday 21 August 2010

risau mulai datang

sebenarnya...pada mulanya saya tak risau sgt dgn kedudukan baby songsang, sebab masa Dr bagitahu baby songsang...Dr cakap sambil senyum dan tenang ...dan cakap selalunya baby akan bertukar ke keadaan normal selepas 30 minggu...

tapi semalam saya terasa keras di bahagian atas perut, selalu saya rasa keras di bahagian bawah perut...keras tu rasanya kepala baby....saya terfikir...ooo ni mungkin kepala baby, dalam keadaan songsang ...rasa kepala di bahagian atas....kalau dulu, saya selalu rasa keras di bawah sebab kepala baby di bawah mungkin....

saya tergerak hati untuk cari maklumat pasal baby songsang di internet.....dari situ, perasaan saya mulai risau....membaca kisah kisah ibu yg melahirkan baby songsang....ada yg berjaya melahirkan secara normal sebab last minit baby pusing semula...dan ramai juga yang melahirkan secara operation...

seikhlas hati saya tak terfikir pasal operation pun....tapi pagi ni saya terfikir kalaulah Allah takdirkan saya operation...apa persedian saya.....setakat yg pernah saya tahu dari pengalaman rakan yg operate...penjagaan selepas bersalin secara operate lebih rumit...saya terfikir tentanghaikal yg cergas, terfikir saya seorang di sini tanpa orang tua, suami yg sibuk lab....oh...Ya Allah, berikanlah yg terbaik untuk diri ini...aku redha akan setiap ketentuanmu...

4 comments:

Fith said...

noli dah brp minggu yer?baby boleh pusing blk kedudukan secara semulajadi hingga 33weeks.lps dr tu,doc boleh pusingkan,tp taktau laa doc nihong ni buat ker tak,sbb tak pernah dgr lg.
insyaAllah baby akan pusing,bykkan ckp dgnnya n berdoa yer.take care

norlin said...

oo noli sekarang ni dah nak masuk 30 minggu rasanya..tula thanks fith...harap harap biarla pusing balik...esok check up harap harap pusingla....rasa seram kalau operate..tapi tu semua ketentuan Allah kan..

Ina said...

ihsan dlu hampir2 doctor nk pusingkan tp seb baik dia pusing sndiri sebelum tu. kalau doctor buat pun ada peralatan apa semua so insyaAllah ok. xingat plak apa lagi kiter dok buat dlu selain drpd sujud. slalu tdo mengiring untuk galakkan bb pusing. tapi xingat kena mengiring sebelah mana. ada lagi tips2 lain. cuba norlin search kt internet. nak bgtau pun dh xingat web tu semua sbb xsave. boleh la cuba2 serba sedikit at least usaha kan. jangan risau2 sangat sampai stress ye. harap2 dipermudahkan semuanya.

norlin said...

thanks ina...alhamdullilah check up hari ni dah normal balik....harap harap baby tak main pusing pusing lagi lps ni....

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...