Monday 27 June 2011

mencari teman lama

dua malam yang lepas saya asyik mencari teman lama saya di facebook dan internet...Tuan hafiza bt Tuan Hussin (pija)...tak jumpa jumpa...saya cari juga nama suaminya...Firdaus shah...ada banayk firdaus shah di fb...satu satu saya cari, mungkin saya masih cam iras suaminya berdasarkan gambar perkahwinan mereka...dan juga nama anak mereka juga saya cuba cari Thoriq Ahmad..tapi tak jumpa jejak terkini...

saya terinngat kat pija dah lama..ni kali kedua saya menyusuri internet mencari dia, tapi still tak jumpa...no telifon pija pun entah kemana...kali terakhir saya jumpa pija masa melawat dia bersalin di kampung binjai kelantan....dan masa raya dua tahun lepas, pija ada call, dia beraya di Sg petani...tapi sebab kesuntukan masa...(kami balik singkat masa raya tahun tu, banyak rumah sedara mara belah suami yang harus dilawati jadi tak sempat nak ke rumah keluarga mertua pija)...tulah last saya dan pija.....

saya teringin nak tengok anak pija...sekarang ni umur dia dua tahun lebih rasanya...entah entah pija pun dah tambah ahli....rindu dengan pija....pija teman saya di MRSM gerik, MRSM taiping....kami sama sama ahli bahas maktab ...kami sama sama meredah hutan Sg tiang, pulau aman....banyak kenangan bersama....walaupun kami tak la rapat sangat, tapi dalam hati saya rapat dengan dia....mungkin cara kami berbeza, tapi pija sentiasa ada dalam ingatan saya...
dan walaupun cara kami berbeza, tapi kami banyak persamaan dalaman....itulah yang saya rasa.

moga pija dan keluarga sentiasa dalam rahmat Allah.amin.

3 comments:

mamaeesya said...

No phone pijja ada... YM pun ada.. tapi dia jarang online.. kalau nak no phone, nanti PM kat facebook yer...

wani zakaria said...

hi norlin..wani ni (xpasti norlin ingat sy ke tak. saya kelas 05 dulu)

br je cakap2 dengan pija berapa minggu lepas..anak dia dah dua dah..same mcm kau :)

norlin said...

ya Allah ya ka....adui betulla firasat hati ni...memang kuat sungguh rasa pija pun ada baby baru....dah dapat no contact dia dari mash....wani kelas 05 ingat !...thank you

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...