Monday 13 June 2011

tersenyum mama

pagi ni saya rasa bahagia...

seperti biasa sambil mendukung yousuff saya akan bye bye haikal dan papa yang akan berbasikal ke sekolah....selalunya saya dan yousuff just bye bye di pintu ...
tapi pagi tadi sebab saya dah berpakain lengkap, tudung baju lengan panjang (baru gi ambik serai belakang rumah)...jadi saya dan yousuff temankan sampai ke depan rumah....
bila dah cium pipi saya ..haikal naik basikal...pastu papa pun suruh haikal baca doa naik basikal...

saya sangkakan haikal akan baca doa bahasa melayu yang saya ajar dulu
*Ya Allah selamatkanlah perjalanan*
tapi haikal membaca doa naik kenderaan dalam bahasa arab....tersenyum saya...papa berjaya ajar doa untuk haikal selama menghantar dan mengambil haikal ke sekolah....saya rasa happy dan bahagia bila mendengar haikal membacanya....bahagia rasa....sebab haikal tuturkan ayat yg tidak saya ajar...tapi diajar oleh papa....tahniah papa...lin terima kasih sangat kat abang.....mesti abang lebih lagi rasa bahagia....
moga setiap doa atau ayat yg diajar oleh kita memberi kebaiikan pada haikal...dan semoga setiap ayat yg diajar tergambar sebuah kenangan indah untuk kita dan haikal untuk diingati hingga ke anak cucu dan hingga akhir hayat...setiap huruf, perkataan dan ayat dari kita untuk anak anak adalah kenangan terindah...

untuk diri saya.....hafal doa naik kenderaan...haikal dah pun hafal tapi saya tak pernah hafal lagi...gambatte mama!


Maha Suci Tuhan yang telah memudahkan kenderaan ini untuk kami, sedang kami sebelum itu tidak terdaya menguasainya.
Dan sesungguhnya kepada Tuhan kamilah, kami akan kembali!

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...